• Nieuws
  • Geen ban op Michael Jackson

Leandra
Goed stuk.
Ik heb de docu van begin tot eind gekeken en ik geloof beide mannen. 100%. Het is een gutfeeling van deels herkenning van de denkwijze van misbruikte kinderen en optelsom van de feiten die er zijn.
Heel snood gespeeld van Jackson. Hele families groomen, juist de dysfunctional, fame seeking families eruit kiezen, de heimelijkheid, de repercussies die in het verschiet zouden liggen als het ooit uitkwam, de manipulatie, de schizofrene strijd tussen lekker en fout en wat is dan eigenlijk jouw eigen aandeel erin ... alles schreeuwt in mijn boek waarheid. En dat is ontluisterend. Letterlijk voor mij, want ik kan de man en de muziek niet scheiden.

man in the mirror is a fucking hypocrite. En bij Billy Jean smeed ik zinsnedes aan elkaar.
Billy Jean is not my lover ...
...but the kid is.

ik pleit niet voor een overall boycot, maar in mijn playlist draait Jackson niet meer mee. Niet dat hij daar nu in staat, maar toch.

Het lijkt me ook wat vreemd om de muziek los te zien van de man. Het is een product, en het imago van die man is een vrijwel onlosmakelijk onderdeel van dat product.

Docu gezien en voor mij is het wel duidelijk dat hij een pedofiel was. Iedere keer weer een ander favoriet jongetje, het manipuleren, urenlang bellen met een kind van zeven. Te walgelijk allemaal.

Hamlapjes De beschuldigingen zijn niet nieuw. Al die jaren vonden we het niet nodig om zijn muziek te boycotten, dus ik zou het zelfs bijna hypocriet willen noemen dat nu ineens wel te doen.

Tsja, maar dat waren ze bij Weinstein, Spacey, Cosby et al ook niet. Dat betekent niet dat er nu geen actie op ondernomen kan worden. Op een later moment tot inkeer komen en zeggen dat je x artiest niet meer kunt steunen kan prima, wmb. Het gaat mi in het geval van Jackson ook niet alleen over het vermeende kindermisbruik, maar over de algehele staat van die man. Ja, hij maakte baanbrekende muziek, maar daarbuiten was het simpelweg een abnormale man waar heel veel mee mis was.

Hamlapjes Ik vind het heel terecht dat er aan de stoelpoten wordt gezaagd van de superieure positie die celebs zichzelf aanmeten,

Die meten ze niet alleen zichzelf aan, though, daar hebben consumenten nog altijd het grootste aandeel in. Zolang we blijven afnemen wat die artiesten te bieden hebben, hebben ze geen enkele incentive om te veranderen.

Porta Het is in ieder geval des foks om niet met argumenten te kunnen komen die langer zijn dan een zin en verder vooral af te geven op je tegenstander.

Ik ben er vrij zeker van dat Michael Jackson een kinderverkrachter was maar ik zal z’n muziek er niet minder om draaien, want die is geniaal.

En aan elke geniale kunstenaar zit wel een steekje los, maar daar wordt de geproduceerde kunst niet minder mooi van.

Ik vind niet dat elk 'steekje los' even ernstig is.

Ieder zo zijn eigen reactie op de claims. Zou wat mij betreft wat hypocriet zijn om er heftig op te reageren, aangezien van alle artiesten die bij mij regelmatig de revue passeren er ook een aanzienlijk gedeelte is dat er, op zijn zachtst gezegd, discutabele levenskeuzes op nahoudt, dan wel -hield.

Ossu Ik vind niet dat elk 'steekje los' even ernstig is.

Nee, maar het staat wat mij betreft altijd los van de door hem of haar gecreëerde kunst.
          Totdat ze er de lijken van hun slachtoffers in gaan gebruiken natuurlijk.

Porta Ik dacht dat het des foks was om mensen te veroordelen zonder proces maar dat is hier dus ook, en masse.

Het lijkt me ook wat vreemd om een overleden persoon een proces aan te smeren. Wat verwacht je dan? Dat een rechter na z'n dood daar nog even een uitspraak over gaat doen?

remlof En aan elke geniale kunstenaar zit wel een steekje los, maar daar wordt de geproduceerde kunst niet minder mooi van.

Of je dat los van elkaar kunt zien hangt af van wat je precies mooi vindt aan zijn muziek. Als je de songteksten en het imago even geheel aan de kant schuift, misschien dat je ze dan wel los van elkaar kunt zien. Maar anders is het toch gewoon een belachelijke vertoning.

Zoals gezegd: het is een beetje alsof je het werk dat pedoseksuele priesters doen probeert los te zien van hun kindermisbruik.

Molurus Of je dat los van elkaar kunt zien hangt af van wat je precies mooi vindt aan zijn muziek. Als je de songteksten en het imago even geheel aan de kant schuift, misschien dat je ze dan wel los van elkaar kunt zien. Maar anders is het toch gewoon een belachelijke vertoning.

Songteksten letterlijk nemen is wat mij betreft belachelijk, zeker als het over iets abstracts als liefde gaat. Of denk je dat de zanger van Bløf zich ook daadwerkelijk bezat heeft aan de drank van de vader van z’n vriendin in diens strandhuisje in Zoutelande?

Als Banksy een neonazi zou blijken te zijn zou het wat anders liggen, omdat die juist politieke statements maakt met zijn kunst.

remlof Als Banksy een neonazi zou blijken te zijn zou het wat anders liggen, omdat die juist politieke statements maakt met zijn kunst.

Dat gereutel over liefde krijgt voor jou geen misselijke bijsmaak met wat je nu weet? Bijzonder.

Als een persoon die zingt "heal the world, make it a better place" een neonazi of pedo blijkt te zijn vind ik dat toch wel bizar hoor.

remlof Of denk je dat de zanger van Bløf zich ook daadwerkelijk bezat heeft aan de drank van de vader van z’n vriendin in diens strandhuisje in Zoutelande?

Strikt genomen heeft hij dat nummer niet geschreven. Het is een ripoff van een duitstalig nummer.