Heb de docu nog niet gezien, want ik vind het maar lang en weet niet of ik het nu zo belangrijk vind om toch te kijken. Van wat ik erover heb gehoord en gelezen, was het in ieder geval een docu die alleen de slachtofferkant belichtte. Kwam een draadje tegen op Twitter wat ik wel interessant vond met wat argumenten tegen de claims die door de slachtoffers worden gemaakt en zo.
Denk ik dat MJ de kinderen heeft misbruikt? Ik heb geen idee.
Vind ik dat de muziek van MJ nu geboycot moet worden? Nee, om twee redenen:
- De beschuldigingen zijn niet nieuw. Al die jaren vonden we het niet nodig om zijn muziek te boycotten, dus ik zou het zelfs bijna hypocriet willen noemen dat nu ineens wel te doen.
- Wat @Hexagon eigenlijk ook al wel aangaf in z'n stukje: kunst en kunstenaar mogen wat mij betreft gescheiden worden van elkaar. Wat dat betreft zou ik ook wel voorstander zijn om dat financieel van elkaar te scheiden als de kunstenaar dingen doet die niet door de beugel kunnen.
Ik vind het heel terecht dat er aan de stoelpoten wordt gezaagd van de superieure positie die celebs zichzelf aanmeten, maar ik zou het echt heel jammer vinden als dat ten koste gaat van de kwaliteit van de producten.