• Nieuws
  • Geen ban op Michael Jackson

Porta Ik dacht dat het des foks was om mensen te veroordelen zonder proces maar dat is hier dus ook, en masse.

Het lijkt me ook wat vreemd om een overleden persoon een proces aan te smeren. Wat verwacht je dan? Dat een rechter na z'n dood daar nog even een uitspraak over gaat doen?

remlof En aan elke geniale kunstenaar zit wel een steekje los, maar daar wordt de geproduceerde kunst niet minder mooi van.

Of je dat los van elkaar kunt zien hangt af van wat je precies mooi vindt aan zijn muziek. Als je de songteksten en het imago even geheel aan de kant schuift, misschien dat je ze dan wel los van elkaar kunt zien. Maar anders is het toch gewoon een belachelijke vertoning.

Zoals gezegd: het is een beetje alsof je het werk dat pedoseksuele priesters doen probeert los te zien van hun kindermisbruik.

Molurus Of je dat los van elkaar kunt zien hangt af van wat je precies mooi vindt aan zijn muziek. Als je de songteksten en het imago even geheel aan de kant schuift, misschien dat je ze dan wel los van elkaar kunt zien. Maar anders is het toch gewoon een belachelijke vertoning.

Songteksten letterlijk nemen is wat mij betreft belachelijk, zeker als het over iets abstracts als liefde gaat. Of denk je dat de zanger van Bløf zich ook daadwerkelijk bezat heeft aan de drank van de vader van z’n vriendin in diens strandhuisje in Zoutelande?

Als Banksy een neonazi zou blijken te zijn zou het wat anders liggen, omdat die juist politieke statements maakt met zijn kunst.

remlof Als Banksy een neonazi zou blijken te zijn zou het wat anders liggen, omdat die juist politieke statements maakt met zijn kunst.

Dat gereutel over liefde krijgt voor jou geen misselijke bijsmaak met wat je nu weet? Bijzonder.

Als een persoon die zingt "heal the world, make it a better place" een neonazi of pedo blijkt te zijn vind ik dat toch wel bizar hoor.

remlof Of denk je dat de zanger van Bløf zich ook daadwerkelijk bezat heeft aan de drank van de vader van z’n vriendin in diens strandhuisje in Zoutelande?

Strikt genomen heeft hij dat nummer niet geschreven. Het is een ripoff van een duitstalig nummer.

Drietebuul Ieder zo zijn eigen reactie op de claims. Zou wat mij betreft wat hypocriet zijn om er heftig op te reageren, aangezien van alle artiesten die bij mij regelmatig de revue passeren er ook een aanzienlijk gedeelte is dat er, op zijn zachtst gezegd, discutabele levenskeuzes op nahoudt, dan wel -hield.

Je zal mij niet horen roepen dat Michael Jackson niet meer gedraaid mag worden op de radio. Radiozenders zijn wmb helemaal vrij in wat ze wel of niet draaien. Maar als radiozenders en fans naar aanleiding hiervan minder behoefte voelen om zijn werk te draaien dan kan ik me daar best wel iets bij voorstellen.

Of jullie dat nou leuk vinden of niet: het soort persoon dat een kunstenaar is heeft wel degelijk invloed op hoe we naar zijn werk kijken. Als Matt Belamy lid blijkt te zijn van een extreemrechtse beweging dan zal ik vermoed ik toch net iets minder snel een Muse CD'tje opzetten.

• mono replied to this.

Molurus Dat gereutel over liefde krijgt voor jou geen misselijke bijsmaak met wat je nu weet? Bijzonder.

Ik vind het juist heel bijzonder dat jj songteksten van popliedjes zo letterlijk neemt 😁

@Molurus, voel je je ook verraden door Wham! nu je weet dat George Michael homoseksueel was en anders dan in zijn liedjes helemaal niet van vrouwen hield?

remlof Misschien toch maar de R. Kelly docu kijken inderdaad. Ik ben benieuwd of je dit nog steeds vindt daarna.

remlof @Molurus, voel je je ook verraden door Wham! nu je weet dat George Michael homoseksueel was en anders dan in zijn liedjes helemaal niet van vrouwen hield?

Nee, maar ik lachte me wel rot om de vrouwelijke fans in mijn klas indertijd. 😃 Dat gezwijmel over hem was wel direct over.

PS: ik heb de muziek van George Michael altijd vreselijk gevonden. Zijn coming out had daar verder geen invloed op.

remlof Ik vind het juist heel bijzonder dat jj songteksten van popliedjes zo letterlijk neemt

Wellicht luister jij alleen naar de klanken en niet naar de teksten. Nou ben ik toch al geen fan van MJ, maar dat soort teksten hoor ik liever niet uit de mond van een pedo. Vind je dat echt vreemd?

Molurus Ja dat vind ik raar. Ook mdat Michael Jackson volgens mij geen enkele van zijn liedjes zelf geschreven heeft.

Ach zijn producties waren inderdaad geniaal. Ben nooit enorme fan geweest maar het was natuurlijk wel een icoon op muziekgebied. Wat dat betreft doet het niets af aan zijn donkere kant. Als ik een nummer van hem hoor ga ik er alleen wel anders naar luisteren, volgens mij valt dat niet te scheiden meer.

En ja, bij kunstenaars zit vaak een steekje los maar dit is wel dermate ernstig dat het in een wat zwaardere categorie valt. Als je alles chronologisch achter elkaar zet en wat het effect is geweest op die jonge kinderen en hun familie is het iets meer dan allleen naar een zonderling figuur maar ook een berekenend seksueel roofdier.

remlof Ja dat vind ik raar. Ook mdat Michael Jackson volgens mij geen enkele van zijn liedjes zelf geschreven heeft.

Je vindt z'n muziek geweldig, maar weet niet dat hij wel degelijk zijn eigen liedjes schreef?

Dat vind ik dan weer raar. Het lijkt erop dat jouw waardering voor zijn werk echt niet verder gaat dan "lekker deuntje zeg".

Tem Ach zijn producties waren inderdaad geniaal.

Om eerlijk te zijn vind ik een groot deel van zijn oevre zwaar overrated. Het was vooral een product. Als je sec naar de muzikale composities en teksten kijkt vind ik het eigenlijk helemaal niet zo indrukwekkend. Hoewel hij wel meeschreef aan de muziek kon hij niet eens noten lezen.