- Edited
Vorige week naar Can you ever forgive me? en If Beale street could talk geweest. Allebei aanraders, op hun eigen wijze. Beale street is een cinematografisch prachtig vormgegeven vertelling die je van de ene in de andere emotie gooit. Niet zo indrukwekkend als Moonlight, maar ook deze film over (de familie van) een man die onterecht vast komt te zitten pakte me. Levensechte vertolkingen.
Can you ever forgive me is van een totaal andere orde. Biografieschrijfster zit financieel en creatief klem en besluit te frauderen met nepbrieven en -dagboekfragmenten van grote, dode schrijvers (die kunnen immers niet roepen dat ze dat nooit geschreven hebben). Waargebeurd, dat maakt hem net wat bijzonderderderder. En als groot liefhebber van de scherpe pen van Dorothy Parker kwam ik zeer aan mijn trekken. Op mijn facturen prijkt al sinds jaar en dag haar quote: The two most beautiful words in the English language are 'cheque enclosed'.
Ook nog The Green Book gezien, maar daar verwachtte ik niet veel van en dat werd waargemaakt. Misplaatst jaren tachtig Driving Miss Daisy-sfeertje.
Deze week wil ik nog Vice, Eight Grade en Minding the Gap, een docu over skateboarders gaan bekijken.