- Edited
Ik heb laatst The Square gedownload en ik vond het wel een goede film. De karakters staken goed in elkaar en waren niet over de top voor een film die het leven van een directeur in een Zweeds modern kunstmuseum volgt. Vaak wanneer een film komt aanzetten met typetjes krijg je overgeacteerde dialogen. Deze film liet de karakters en omgeving goed in elkaar overlopen, waardoor je het gevoel had dat de dialogen echt gebeurd zouden kunnen zijn in het kunstmuseum. Ook vond ik het wel mooi dat film de essentie van kunst mooi weergaf - Wat is kunst ? -, maar deze vraag niet beantwoorde. Kunst in een museum doet hetzelfde. Het stelt de vraag wat kunst is, maar je ziet de kunstenaar of het museum in kwestie nooit de vraag beantwoorden. Sommigen zullen dit wellicht minder aan de film vinden, maar ik vind het juist een sterk punt. Wat ik persoonlijk een nadeel van de film vond was het gebrek aan een plot, waardoor de film meer uit het afspelen van allerlei gebeurtenissen bestond. Toegeven, de gebeurtenissen liepen naadloos in elkaar over, maar een ontknoping zou mooi zijn geweest.