Onderwijspolitiek in Nederland
Jan Jij vindt dat het dat niet is. Ik wel. En nu?
Tem Waarom reageer je niet op wat ik zeg? Natuurlijk is maan van brie een ridiculisering. Ik zeg dat alleen om aan te tonen dat mate van overtuiging niets zegt over de validiteit er van. Nog los daarvan staan er legio dingen in de verschillende heilige boeken die nog veel krankzinniger zijn dan een maan van brie als je het mij vraagt, maar dat is bezijden de discussie.
janneke141 Je mag politieke partijen echt werkelijk overal op baseren als je het mij vraagt. Of al die ideeën ook op school aan kinderen zouden moeten worden bijgebracht is een andere vraag.
Hé, even een punt van orde: zullen we die FOK!-gewoonte van elkaars standpunten bepalen hier niet mee naar toe nemen? Als je niet zeker weet wat het standpunt van de ander is, vraag er dan naar. Komt een post neer op iets als 'dus jij vindt dat...', dan frustreert die doorgaans het gesprek alleen maar.
Nee, de overheid heeft bepaalde functies. Zorgen voor een sociaal vangnet, de zorg betaalbaar houden, zorgen voor veiligheid op straat, noem maar op. 'Zorgen dat de religieuze vorming van kinderen gefinancierd wordt' hoort daar wat mij betreft niet bij. Dat vind ik echt een taak die bij de ouders en hun religieuze organisatie ligt.
Jan Ze financiert dan ook geen religieuze vorming, ze financiert het onderwijs en controleert vervolgens of dit naar behoren wordt aangeboden.
Jan In ieder geval de vrijheid van onderwijs.