Tem Het is mijns inziens juist heel bekrompen dat je je stemkeuze laat afhangen van de religie van een politicus. Riekt ook naar discriminatie, trouwens (onderscheid maken naar religie), hoewel het dat uiteraard juridisch gezien niet is.

• Tem replied to this.

Jan

Dan moet je alle politieke partijen met een religieuze grondslag ook in de ban doen. Succes.

Tem
    Ik begrijp niet goed wat je hiermee wil zeggen. Als sommige mensen iets heel belangrijk vinden, dan moet de overheid daarvoor betalen? Zeg ik dat zo goed?

• Tem replied to this.

Tem Waarom reageer je niet op wat ik zeg? Natuurlijk is maan van brie een ridiculisering. Ik zeg dat alleen om aan te tonen dat mate van overtuiging niets zegt over de validiteit er van. Nog los daarvan staan er legio dingen in de verschillende heilige boeken die nog veel krankzinniger zijn dan een maan van brie als je het mij vraagt, maar dat is bezijden de discussie.

• Tem replied to this.

tsjok

Leuk dat jij dat vindt. Ik ben ook niet van plan te verbieden dat jij dat zou mogen vinden. Andersom doe je het wel.

janneke141 Je mag politieke partijen echt werkelijk overal op baseren als je het mij vraagt. Of al die ideeën ook op school aan kinderen zouden moeten worden bijgebracht is een andere vraag.

tsjok

Allemaal persoonlijk geneuzel van je die totaal niet in verhouding staan met de opvatting van miljoenen gelovigen.

Hé, even een punt van orde: zullen we die FOK!-gewoonte van elkaars standpunten bepalen hier niet mee naar toe nemen? Als je niet zeker weet wat het standpunt van de ander is, vraag er dan naar. Komt een post neer op iets als 'dus jij vindt dat...', dan frustreert die doorgaans het gesprek alleen maar.

Tem Weer een stroman. Ik wil zeker geen stemkeuze verbieden, of religieuze partijen. Dat ik er een persoonlijke mening over heb wil natuurlijk niet zeggen dat het Verboten moet worden.

• Tem replied to this.

Jan

Zeker, zou een beetje dom zijn wanneer de overheid niet de wensen van zijn bevolking zou volgen. Of is de overheid een soort alwetend autonoom orgaan?

• Jan replied to this.

Tem Weer geen reactie, dat vind ik oprecht jammer. Het is namelijk een heel interessant debat wat van groot belang is voor onze maatschappij.

Ten overvloede wil ik nog even vaststellen dat álles wat ik zeg persoonlijk geneuzel is. Dat daar geen twijfel over bestaat.

Jan Ja, eens. Worden allemaal woorden in de mond geschoven die helemaal niet uitgesproken waren.

Jan

Leuk allemaal.Maar mij wordt allemaal stomannen verweten hier terwijl jullie zaken voornamelijk willen beknotten. Kan ik overal wel "ik vind" bij gaan zetten maar dat doet er allemaal niet zoveel toe.

• Jan replied to this.

Tem

Nee, de overheid heeft bepaalde functies. Zorgen voor een sociaal vangnet, de zorg betaalbaar houden, zorgen voor veiligheid op straat, noem maar op. 'Zorgen dat de religieuze vorming van kinderen gefinancierd wordt' hoort daar wat mij betreft niet bij. Dat vind ik echt een taak die bij de ouders en hun religieuze organisatie ligt.

Jan Ze financiert dan ook geen religieuze vorming, ze financiert het onderwijs en controleert vervolgens of dit naar behoren wordt aangeboden.

• Jan replied to this.

Jan

Ligt er wat mij betreft helemaal aan hoe groot de groot religieuzen is binnen je samenleving.

• Jan replied to this.