Onderwijspolitiek in Nederland
Meh niet echt een stroman. Hier wordt geloof gezien als grote onzin. Het gedeelte dat het een gezellige hobby zou zijn is natuurlijk gechargeerd. Voor gelovigen is het binair wetenschappelijke helemaal niet de feitelijke waarheid en enige waarde voor een bevredigend leven. Dus om dat te bannen uit opvoeding en opleiding vind ik nogal eenzijdige bekrompen opvatting.
Tem Het is zeker wel een stroman, je reageert op een stelling die helemaal niet geponeerd is. Nog steeds overigens, door te stellen dat het gezien wordt als grote onzin. En nogmaals door te zeggen dat het uitgebannen zou moeten worden uit opvoeding en opleiding.
Volgens mij is afschaffen of hervormen van bijzonder onderwijs iets totaal anders dan wat je nu zegt.
Tem
Dat is dan wel weer een stroman. Niemand hier pleit voor het schrappen van religie uit opvoeding en opleiding. Wil je je kind thuis vertellen dat die en die goden echt bestaan: doe maar, valt toch niks tegen te doen. Wil je je kind naar bijbelstudie sturen? Doe maar.
Maar de overheid hoort daar niet aan mee te betalen.
Tem Oh ja, die moesten we ook nog gaan verbieden. Je mag je politieke ideeën overal op baseren, behalve op de Bijbel.
Jan Jij vindt dat het dat niet is. Ik wel. En nu?
Tem Waarom reageer je niet op wat ik zeg? Natuurlijk is maan van brie een ridiculisering. Ik zeg dat alleen om aan te tonen dat mate van overtuiging niets zegt over de validiteit er van. Nog los daarvan staan er legio dingen in de verschillende heilige boeken die nog veel krankzinniger zijn dan een maan van brie als je het mij vraagt, maar dat is bezijden de discussie.
janneke141 Je mag politieke partijen echt werkelijk overal op baseren als je het mij vraagt. Of al die ideeën ook op school aan kinderen zouden moeten worden bijgebracht is een andere vraag.
Hé, even een punt van orde: zullen we die FOK!-gewoonte van elkaars standpunten bepalen hier niet mee naar toe nemen? Als je niet zeker weet wat het standpunt van de ander is, vraag er dan naar. Komt een post neer op iets als 'dus jij vindt dat...', dan frustreert die doorgaans het gesprek alleen maar.