• Politiek
  • Gemeenteraadsverkiezingen Polcafepoll

Gelukkig wil GroenLinks naast investeren in een schone, veilige leefomgeving ook investeren in onderwijs.

Maar goed, het wordt hier een heel gezellig en leuk forum als bij elke discussie waar men niet gelijk helemaal eens is met elkaar men men allerlei leuke plaatjes rond gaat lopen zwaaien van Thierry Baudet (Ik ben niet diegene die het over "voordelen" had) en daarna boos gaat worden over iets onzinnigs als het binnenverkeer hier in Hengelo omdat ik geen GroenLinks stemmer ben. Doe is rustig aan, joh. Dit kan ook gewoon op een normale manier.

PolitiekGeaard Ik vind het oprecht jammer dat je anderen beticht van populisme en zelf lekker feitenvrij aantoonbare kolder verkondigt. Daar word ik mede dankzij mijn autismediagnose, gecombineerd met mijn klompvoet en het feit dat mijn Wajong nog niet binnen is waardoor ik geen Golden Power en worstenbroodjes kan kopen een beetje narrig van.

Van mij hoef je helemaal geen GL te stemmen hoor. Ik heb veel liever dat je op de PvdA stemt.

En mocht je toch nog de moeite willen nemen, hier kun je vanaf punt 12 lezen wat GL allemaal van plan is op het vlak van mobiliteit en infrastructuur: https://hengelo.groenlinks.nl/sites/groenlinks/files/2021-12/Verkiezingsprogramma%20GroenLinks%20Hengelo%202022%20v2.pdf.

Met een vriendelijke nadruk op het woord vanaf.

PolitiekGeaard Dat betekend dat voorstellen als deze eigenlijk gewoon populistische voorstellen zijn.

Een beetje wel. Als je in NY het hele 50 km/u grid verandert naar 30 km/u qua regels, dan ontstaan er geen nieuwe sluiproutes en zelfs al rijdt niet iedereen braaf 30 km/u, elke kilometer per uur die er langzamer wordt gereden maakt het veiliger.

Dat is geen argument om hetzelfde in Nederland te doen, waar bijna overal al zorgvuldig afgebakende 30 km/u zones zijn.

Sloggi Er meer geld tegenaan smijten bedoel je denk ik. Investeren is iets anders.

• Duke replied to this.

Sloggi
          Denk je dat ik van elke partij het hele partijprogramma van A t/m Z door ga lezen? Oh want GroenLinks heeft blijkbaar een magisch potje met geld om de Hengelose infrastructuur compleet om te gooien, nou dan is dat voorstel van 30km/h helemaal dikke prima?
          Het is toch juist GroenLinks Hengelo die de vraag "In de binnenstad moet de maximumsnelheid naar 30km/h" inlevert bij de Stemwijzer. Het is toch juist GroenLinks landelijk die met een "GroenLinks wil dat in alle binnensteden een maximumsnelheid van 30 km/h gaat gelden." aan komt kakken. Het is toch juist GroenLinks dat zich zo focust op die 30km/h in letterlijk elk mediabericht. Dat doe ik niet!
          Dat is populisme, niet het klassieke dom rechtse populisme dat op FOK! wordt gebezigd, maar nog wel gewoon een populistisch voorstel.

Sloggi Je kan de link naar het verkiezingsprogramma ook op een iets vriendelijkere toon geven.

B.v.d.

Maar goed, ik ben er wel klaar mee. Dit is ook echt volledig off-topic gegaan.
          Ik ben gewoon normaal de discussie in gegaan. Nu gaan we een beetje onder de gordel met ad hominem strooien, FOK! vergelijkingen, leuke baudet plaatjes, etc. Missers in mijn discussiemethodes, of ideeën benoemen vind ik prima hoor, dat moedig ik ook aan. Er zijn voldoende punten en ideeën waar ik ook mede door dit forum van mening ben veranderd over de jaren. Er zijn maar weinig punten waar ik vaak voor de honderd procent helemaal gelijk in heb, zelfs niet voor dingen waarvoor ik heb geleerd, maar dat kun je ook gewoon op een normale manier benoemen. Dat doe ik hier ook.
          Op deze manier discussiëren krijg je alleen maar dat men zich verder met de hakken in het zand zet, want ik heb nu nog minder met GroenLinks Hengelo. Janneke ga je ook niet meer in de spreekwoordelijke bakfiets krijgen, en Klopkoek zijn mening over het volk hier staat ook wel vast. 🙂

Ik zie niet zo goed hoe '30 in de binnenstad' een populistisch voorstel is. Populisme is inspelen op de onderbuik van 'het volk', zich afzettend tegen de elite. Terwijl nu precies jouw verwijt aan GL is dat het een elitair voorstel is ('randstadpartij').

Sloggi Daar kan ik mede dankzij mijn autismediagnose, gecombineerd met mijn klompvoet en het feit dat mijn Wajong nog niet binnen is waardoor ik geen Golden Power en worstenbroodjes kan kopen een beetje narrig van.

Nooit geweten dat Sloggi een kloon van @Reya is.

Sloggi Als je dat punt 12 leest:

Veiligheid op straat is essentieel voor kinderen én volwassenen. Om daarvoor te zorgen, worden voorbereidingen getroffen om binnen 4 jaar de maximumsnelheid op alle wegen binnen de bebouwde kom tot 30 km/u te beperken.

Dat betekent dus, als je @tsjok zijn link erbij pakt, dat je in 4 jaar tijd alle 'grijze wegen' fysiek om moet bouwen naar een GOW30 inrichting. Dat lijkt me volstrekt onrealistisch, in 4 jaar tijd kun je realistisch niet veel meer doen dan voorbereiden om 30 km/u bordjes neer te zetten.

Dus ik vind dat je wel heel erg hoog van de toren blaast.

Ossu Ho ho. Ik heb nooit beweerd dat de ambitie realistisch is. Sterker nog:

Sloggi - ik heb ook mijn bedenkingen qua haalbaarheid -

Het gaat mij erom dat 1) GL Hengelo niet direct en zonder voorbehoud naar 30 wil en 2) dat de maatregel niet op zichzelf staat.

Dit onderstreept trouwens wel hoe knullig die stemwijzers allemaal zijn, zéker op lokaal niveau.

Zo, ook de derde stembureaushift zit erop. Mooie locatie, maar wel een beetje een dooie boel. We zitten in een botanische tuin in een villawijk. In 7 uur tijd ruim 100 kiezers, dus dat is vroeg klaar met tellen vanavond.

Sloggi Het had wel gekund ja, de koelkast stond vol.

De burgemeester stemde ook bij ons, hij woont om de hoek. De fotograaf van het huis-aan-huisblad was er dus ook bij.

janneke141 Ja, 80% zal VVD of D66 stemmen.
                  De lijsttrekker van de lokalen stemde eerder al bij ons, dus die haalt ook wel wat binnen.