- Edited
Ik ben er gisteren aan begonnen maar na een uur heb ik het afgezet. Was ook wat laat begonnen en moe dus dat hielp ook niet.
Maar ik kwam niet echt in het verhaal en vond het toch een beetje een bejaardenfeestje ondanks die techniek waarbij de gezichten jonger werden vond ik De Niro nog steeds ongeloofwaardig als vader van jonge kinderen. De knok scene in de winkel was zelfs ietwat pathetisch, alsof je opa net deed of hij iemand in elkaar aan het schoppen was en je maar hoopt dat hij niet door zijn rug gaat.
Goodfellas is mijn favoriete gangsterfilm maar deze film mist alle snelheid en frisheid wat Goodfellas wel had. Voor mij is de film vooralsnog een soort van road down memory lane van bejaarde acteurs, te vergelijken met een optreden van The Rolling Stones. Alle helden van weleer uit de casting portefeuille van Scorsese komen langs en dat is leuk maar het geeft wel een bepaalde stempel op de film gezien de leeftijd van de acteurs en de leeftijden die ze zouden moeten vertegenwoordigen.
Ik zal hem nog wel een keer helemaal gaan kijken maar 207 minuten is wel erg lang voor iemand die het al slecht trekt wanneer bejaarden staan te prutsen voor de kassa......