• Politiek
  • Val Rutte-IV en de komende verkiezingen

Sloggi

Lekker met zo'n ruziemaker in zee gaan, toch wel een recept voor succes.

Was die Mona Keijzer niet 'fout' tijdens Corona? Verder oer-conservatief, uitgesproken transfoob ook omdat dat in het buitenland zo lekker werkt. Aanwinst voor de boeren.

PolitiekGeaard Was die Mona Keijzer niet 'fout' tijdens Corona?

Ze was het niet eens met een deel van het beleid en ze nam in het openbaar stelling tegen het regeringsbeleid, maar ze was niet Thierry-en-Willem-fout zeg maar.

Ik zie Mona wel terug bij de BBB eigenlijk. Ik zie sowieso geen grote lijst-Omtzigt met allerlei bekende namen opstaan.

Mona Keijzer :')

Het zal je premier maar worden.

remlof Los daarvan. Als ze het wordt, dan is dat namens de BBB of de LPO. Volgens mij hebben we dan grotere uitdagingen dan alleen Mona.

janneke141 Ze was het niet eens met een deel van het beleid en ze nam in het openbaar stelling tegen het regeringsbeleid, maar ze was niet Thierry-en-Willem-fout zeg maar.

Die afscheidsbrief werd door nogal wat wetenschappelijke experts toch behoorlijk kritisch ontvangen, meen ik me te herinneren. Voor mij zit je dan toch aardig in het Thierry-en-Willem-kamp - hoogstens weet je het iets subtieler en quasi-genuanceerd te brengen.

GSbrder

Daar hebben ze in elk geval veel ervaring met buitenlanders. Vanuit BBB-oogpunt goed zat.

GSbrder Ik had het over volkshuisvesting, jij begint over sociale huur 😉. Dat betekent dat je bouwt naar behoefte én beoogd maatschappelijk effect, niet naar winstverwachting.

Marktwerking is prima als er sprake is van een consument die een weloverwogen keuze kan maken. Bij maatschappelijke ondersteuning is daar natuurlijk geen sprake van. A) je hebt te maken met een burger met rechten en plichten, geen consument die het 'product' ook kan laten staan en B) keuzevrijheid is een wassen neus want ten eerste is kwaliteit in die hoek zeer moeilijk meetbaar en ten tweede gebruik van de voorziening is zeer infrequent dus opgedane ervaringen zeggen weinig. Toepassing van de Aanbestedingswet moet worden uitgezonderd van dit soort voorzieningen. Als het gaat om de Wmo en JW is het ministerie daar ook mee bezig; dat was eigenlijk ook de bedoeling maar was er bij het opstellen van de wet even tussendoor geglipt...

Ik denk wel dat je een goed punt hebt als het gaat om tegenstellingen in beleid. Dat sluit mooi aan op mijn initiële punt. En gemeenten hebben daar inderdaad maar mee om te gaan en moeten er het beste van maken in een imperfect systeem. Je hebt het over fiscaal stimuleren: hier zit de rijksoverheid dus in de modus van ingrijpen (meer overheidsinterventie) en zo de markt te sturen. Een niet zo onzichtbare hand. Dan krijg je dus allemaal rare prikkels en is de uitkomst van beleid heel moeilijk te voorspellen. Niet doelmatig dus. Daarom zeg ik: financier partijen met een maatschappelijk oogmerk rechtstreeks en passeer waar het gaat om collectieve voorzieningen rechtstreeks. Dan zwem je ook niet in de fuik van een overheid die alles zelf doet, want dat is ook helemaal niet realistisch.

Sjoerd Sjoerdsma is het volgende ervaren kamerlid dat de handdoek in de ring gooit.

We krijgen een kamer vol beginnelingen. Van de 'nieuwe partijen', maar ook bij de gevestigde orde.

Sjoerdsma zal ik echt gaan missen, die zat de landverraders van het FvD altijd goed op de huid.

Hier z’n afscheidstweet:

https://www.gld.nl/nieuws/7989292/farmers-defence-force-overweegt-zelf-partij-op-te-richten

"Het komt maandag op de algemene ledenvergadering in Nijkerk aan de orde", vervolgt Van Lier. "Het wordt eerst voorgelegd aan de leden. Er zijn ook FDF'ers benaderd om op een hoge verkiesbare plek te komen bij andere partijen. Volgens mij niet bij de BoerBurgerBeweging, maar ik heb wel andere partijen horen passeren. Maar het is dus een idee om zelf een politieke partij op te richten en het helemaal zelf te doen. Het is afwachten wat het maandag wordt. Op basis daarvan wordt bekeken welke weg in wordt geslagen."

Yay, dat zou echt een verrijking zijn voor ons parlement :')

remlof

Dan komen ze met de trekker naar het Binnenhof.

remlof Och, als die agroterroristen elkaar zetels afsnoepen hoeft dat nog niet zo erg te zijn toch? Maar buiten dat kunnen we deze flauwekul natuurlijk missen als kiespijn.

Friek

Ik had eigenlijk vermoed dat je met die tekst een bericht van Joost Eerdmans zou plaatsen.