Taliban herovert de macht in Afghanistan
- Edited
Reya
Daar hebben de vrouwen daar inderdaad veel aan, het roepen van 'eigen schuld dikke bult'
- Edited
LuisInPels Het is helaas maar zelden dat de slachtoffers van conflict en onderdrukking ook de veroorzakers ervan zijn. Geldt niet alleen voor vrouwen overigens; de mannelijke burgers gaan hier net zo goed onder lijden. In Afghanistan dreigde al een hongersnood vóór dit hele conflict weer oplaaide...
- Edited
Sloggi Was een ironisch grapje van mij.
Maar het antwoord is ja. Klaarblijkelijk is de ambassadeur van het VK voor Afghanistan persoonlijk achtergebleven om met de hand visa uit te schrijven voor de tolken om ze naar het VK te krijgen, waar de meeste andere ambassadeurs al gevlucht zijn. Wat natuurlijk een heldhaftig verhaal is, maar ook aantoont dat de zaken nog niet op orde waren.
Chewie Gezien de zeer snelle ineenstorting had niemand zijn zaken op orde.
Dat is een beetje een flauw argument omdat iedereen dit zag aankomen. Op 2 juni (75 dagen geleden) riep de Kamer al op om meer vaart te maken met het terughalen van tolken. Ik ken de situatie in het buitenland niet maar Nederland had echt genoeg tijd om de boel op orde te hebben als ze dat zouden willen. Letterlijk na de val van Kabul nog een militair vliegtuig sturen is echt te weinig.
Ik ben wel heel benieuwd hoe het nu op korte en middellange termijn verder gaat met dat land en wat omringende en westerse landen gaan doen met de vluchtelingenstromen die ongetwijfeld al op gang zijn gekomen.
Mijn god. Wat een beelden.
tsjok Wat vind je van het zien van zulke beelden? Voordat ik weer te nieuwsgierig ben:
Laatst was ergens een video opgedoken waar je die Italiaanse cabinegondel neer zag storten. Toen ik het gekeken had, had ik het gevoel dat het ellendig was om te zien maar eigenlijk geen enkel nieuw inzicht gaf.
Heb jij hiermee ook hetzelfde gevoel, of wat anders?
Ossu Nou ja gewoon puur vanuit informatief oogpunt is het wel interessant, uit die video die Remlof net postte kun je wel afleiden dat er mensen mee de lucht in gingen maar dat was niet zeker. Het geeft nog meer de wanhoop aan.
Verder krijg ik er gewoon kippenvel van en het is doorgaans niet dat mijn dag na het zien van zulke beelden beter is dan daarvóór. Het is meer dat als je de actualiteiten probeert te volgen, zulke beelden er ook bij horen. Ik ga niet op zoek naar gruwelijkheden van jaren terug of zo.