• Nieuws
  • Taliban herovert de macht in Afghanistan

tsjok Wanhopige mensen doen irrationele dingen. Goh, gek zeg.

Ja, ik vind dat gek. Of minimaal niet vanzelfsprekend. Ik kan me voorstellen dat je geen enkele uitweg ziet en niet weet wat je moet doen. Maar dat de intelligentie daardoor tot 0 daalt vind ik niet helemaal logisch.

Helsinki Wat een achterlijke reactie. Probeer het eens, een jaartje onder dat regime leven.

Probeer het eens zonder ad hom. ( @janneke141 ik doe echt mijn best dit te negeren, echt waar.)

Molurus je noemt mensen die vluchten voor hun leven, hoe kansloos de vlucht ook is, geestelijk gehandicapt. Je snapt zelf niet waarom dat achterlijk is?

Het blijft natuurlijk wel vreemd om wanhopige mensen irrationeel gedrag te verwijten.

Molurus, geweten van het westen en immer rationele man, kan daar vast vertellen hoe de mensen die na de horror van de taliban en de trauma's van een decennialange oorlog, zich dienen te gedragen. Kom nou.

Molurus Het is toch niet dat je intelligentie daalt? 😕 Ik begrijp niet dat dit zo totaal onvoorstelbaar voor je kan zijn. Er sprongen ook mensen uit de brandende Twin Towers. Stijgen je overlevingskansen daardoor? Nee, natuurlijk niet. Het is pure wanhoop. Geen uitweg zien en je dan (in dit geval letterlijk) vastklampen aan het dichtsbijzijnde.

Ik denk overigens dat het zitten op zo'n vliegtuig niet gebeurt met het idee dat ze dan de vlucht wel overleven, maar meer als wanhoopsdaad om men ervan te overtuigen niet weg te vliegen voor zover dit uitleg zou behoeven.

Heeft iemand die beelden van Biden die de toehoorders een paar weken geleden verzekert dat exact die beelden die we de afgelopen dagen zagen, niet zouden gebeuren, met daarna dat Curb Your Enthusiasm-deuntje al gepost?

Die vliegtuigen die we sturen om mensen op te halen, ik neem aan dat daar op de heenweg wel uitgeprocedeerde Afghanen in zitten? Lijkt me wel zo efficiënt, anders moeten we daar weer iets anders voor regelen.

Molurus
          Dat is dus wat paniek en wanhoop met een mens kunnen doen. Heeft geen reet met intelligentie te maken.

Sloggi

Ik vraag me hardop af wat nu het idee, hoe irrationeel ook, is achter het beklimmen van een vliegtuig en vervolgens vanaf een paar honderd meter dood neer te vallen.

Maar ik krijg de indruk dat alleen al het stellen van deze vraag hier wordt gezien als 'onfatsoenlijk'. In dat geval verliest deze 'discussie' of wat ervoor moet doorgaan in elk geval mijn interesse.

Molurus Het is niet onfatsoenlijk, hoogstens wereldvreemd.

Paniek, angst, wanhoop, vul maar in wat het is. Meer dan een gebrek aan intelligentie in ieder geval.

Waarom sprongen er eigenlijk mensen uit de Twin Towers op 9/11?

Sloggi Het is niet onfatsoenlijk, hoogstens wereldvreemd.

Dit is niet echt een inhoudelijke reactie, vooral een lompe persoonlijke aanval. (Die ik wederom tracht te negeren.)

Goed, zoals gezegd... deze 'discussie' kan me echt niet meer boeien. Succes ermee.

Molurus De vraag is niet onfatsoenlijk, hij is gewoon heel erg wereldvreemd. Een beetje zoals "waarom huilt een baby als hij moe is? Dat helpt toch niet?" Nee, no fucking shit. En beginnen over een gebrek aan intelligentie is gewoon... bizar? Echt heel raar.

Nu ook weer zeg je

wat nu het idee, hoe irrationeel ook,

Deze woordcombinatie slaat nergens op. Irrationele dingen hebben geen 'idee'.