Amerikaanse politiek #5 - Idiocracy
Drietebuul Het lijken inderdaad vooral ouderen te zijn. Maar eerlijk gezegd geloof ik dat de mensen die nu vuistdiep in zoiets als Q-anon zitten niet meer te redden zijn. Met ratio en feiten ga je hen niet meer de aansluiting laten vinden bij de realiteit.
Dit is ook mijn pessimistische kijk op zaken. Het schijnt dat je toch echt deze mensen moet uitdagen op hun overtuigingen, maar om eerlijk te zijn heb ik er niet zoveel zin in. Als elke zin die deze mensen uitkramen vol met bullshit zit, waar ga je dan in godsnaam beginnen met "uitdagen"?
Is er hier niet iemand met een 'spiek login' op Parler die hij/zij wil delen? :') Ik ben benieuwd wat er daar gebeurt, maar wil me eigenlijk niet registreren
Trump Blocked From Facebook and Instagram 'Indefinitely'
Whehe, ben benieuwd wat Twitter doet.
remlof
Die hebben gezegd dat hij z'n persoonlijk account later vandaag weer terugkrijgt.
LuisInPels Ik zit al te F5’en op https://twitter.com/realdonaldtrump
- Edited
Myst
Uitdagen kan enkel wanneer je op enkele punten van mening verschilt, maar in ieder geval een gedeeld frame van ratio en feiten hebt.
Politiek bedrijven is in dit geval niet meer "we hebben hier de feiten 1 t/m 5. Partij A vindt dat we op basis van deze feiten X moeten doen, partij B vindt dat we Y moeten doen, en partij C stelt dat Z de beste aanpak is. Zij proberen zoveel mogelijk mensen te overtuigen van het feit dat hun aanpak de beste is".
Nu is er een partij D die stelt dat feiten 1 t/m 5 zijn gefabriceerd door liegende instanties, crisisactors en samenzwerende joden, met als doel een genocide te plegen op de doelgroep van partij D. Daarbij dient te worden opgemerkt dat de instanties, samenzwerende joden, partijen A, B en C, én de media allemaal in een groot complot zitten waarbij kinderbloed wordt gedronken en satan wordt aanbeden, met als ultiem doel genocide te plegen en mindcontrol-chips te installeren. Aan het hoofd van dit alles staat een ras van hyperintelligente intergalactische shapeshiftende hagedismensen, dan wel "De Jood".
Probeer van daaruit de discussie naar de hypotheekrenteaftrek te krijgen.
Geen zorgen jongen, er worden vandaag hekken in DC geplaatst.
Oftewel: antifa
- Edited
Helsinki Federal charges kan Trump juist wél pardonneren, state charges niet. Bovendien hoeven strafbare feiten en daders nog niet bekend te zijn/vast te staan. Trump zou nu bijvoorbeeld gewoon een pardon uit kunnen spreken voor 'alle strafbare feiten begaan in of rond het Capitool op 6 januari' of iets dergelijks.
Misschien kan hij nog net voor 20 januari zijn paard benoemen tot minister.
- Edited
Maar goed, na het telefoontje van afgelopen weekend en een mislukte poging om een stel halvegaren succesvol in opstand te laten komen komt de oranje mongool er weer mee weg. Een hoop verontwaardiging en boe-geroep, maar hij zit er nog steeds.