- Edited
Ik ga dan ook maar meteen mijn naam als cultuurbarbaar van dit forum waarmaken.
Ultraísta - Ultraísta
Het is een reis terug in de tijd naar de periode dat ik nog veel meer bezig was met de nieuwste popmuziek. Vooral het stemgeluid (dat inderdaad prettig in het gehoor ligt) doet mij denken aan de muziek uit mijn jeugd. Maar de elektronische muziek is mij te heftig. Ik denk ook niet dat het een toeval is dat Party Line mijn favoriet van deze plaat is. De verhouding tussen de zangstem en de instrumenten is daar veel meer in balans in mijn opinie.
Daarnaast vond ik de stem van de zangeres extra lekker klinken in het nummer Gold Dayzz. Het iets rustigere tempo van dat nummer kan mij ook wel bekoren. Ook Our Song kon ik tijdens mijn tweede luistersessie wel waarderen. Maar in de eerste luistersessie (toen ik de CD in één keer luisterde) viel die volledig weg tussen de andere nummers. En dat geldt eigenlijk voor de meeste nummers wel.
Als er één nummer van deze plaat in een luisterlijst met allemaal andere popmuziek voorbij kwam, dan zou ik het wel kunnen waarderen. De unieke klanken en fijne zangstem zouden zorgen dan voor een fijne afwisseling. Maar als een album met alleen maar hun muziek werkt het gewoon niet voor mij. Ik had vaak ook moeite om mij te concentreren op de tekst.