Ok, ik had vandaag tijd om nog een keer te luisteren. Zoals altijd weer wat ongeordende gedachten!
Het deed me erg denken aan verschillende shoegaze bandjes. Lush, Slowdive, dat soort werk. Vind ik normaal gesproken leuk! Maar dit was me eigenlijk iets te zenuwachtig. De drumloopjes zijn net iets te opgefokt en de synths hebben een vuvuzela-effect. Alomtegenwoordig, op het irritante af soms.
Omdat er hierdoor eigenlijk geen rustpunten in de muziek zitten is het luisteren best intensief. Maar dan hoor je wel gave dingen. Smalltalk is eentje die ik in mijn lijst heb gezet, vooral omdat de synth daar wat afwissender is. Doet me erg denken aan Ladytron, wat één van mijn favoriete bands is.
Party Line is een ander hoogtepunt. Ja, beetje Portishead-achtig. Ook eindelijk wat rust. Dat komt heel goed tot zijn recht. Fijn en laidback.
You're Out heb ik ook toegevoegd. Net als op Smalltalk spreekt de dynamiek mij aan. Intelligent opgebouwd en verveelt niet.
Het tweede deel van het album is echt beter dan het eerste. Kan komen omdat de drone van synths dan begint te wennen, maar ik denk dat de beste nummers echt op het eind staan.
Prima album! Leent zich slecht voor een complete luisterbeurt, maar individueel zijn de songs best fijn.