- Edited
Ik moest bij het eerste nummer (VSETIN) eigenlijk direct aan Sinead O'Connor denken. Iets gepolijster, maar de manier van zingen leek onmiskenbaar op het ongrijpbare Ierse fenomeen. Dat was verder op het album overigens veel minder het geval. Het is sowieso een muzikaal gevarieerd en fijn klinkend album. Niet heel origineel overigens, er is nogal sprake van geïnspireerd door of in ieder geval wel bekend in de oren klonk. Dat maakt het echter niet minder plezierig om naar te luisteren, het was prima gezelschap tijdens een rit van ruim twee uur. Het is zeer toegankelijk en ik vond de taal ook zeker geen hindernis.
Vond het intro en de stijl van Golos wel prima te pruimen, Animal vond ik een beetje een niemendalletje, Strum is een prima ballade waarin de stem goed tot zijn recht komt. XTO doet mij niet zo veel, vond het een beetje te simplistisch, Arka is wel opmerkelijk, alleen al door de lengte van het nummer en het ontbreken van vocalen. Het zou zo in een attractie in Disneyland of de Efteling passen. Guns don't kill ligt erg lekker in het oor en komt tegen het einde echt fijn tot leven, een lekkere clubtrack hadden we twintig jaar geleden gezegd. Alone heeft absoluut iets bijzonders door de vocalen, maar ook door de opbouw van het nummer, lekker dromerig. Zat er lekker rustig om mee te swingen achter het stuur zonder het gaspedaal te hard in te drukken. All Friends is goed basic, met uitzondering van de bewerkte vocalen natuurlijk. Vatra bouwt lekker op en is een prima climax van het album.
Het is een artiest waar ik nog nooit van had gehoord, daar ben ik eerlijk in. Excuses ook voor de late review. In de auto kon ik natuurlijk geen aantekeningen maken, dus ik moest even terugluisteren om de herinneringen weer op te roepen. Al met al een album dat mij wel beviel, hier en daar wat Dreamhouse-achtig. Ik zal er vermoedelijk vaker naar gaan luisteren, al is het maar omdat Spotify het ongetwijfeld in zijn eindeloze algoritmes heeft opgenomen. Interessante bijdrage!