Tsja, niet echt mijn ding. Het deed me in zijn algemeenheid heel erg denken aan de muziek van Robyn. Mijn vriendin draait dat regelmatig, dus wellicht heb ik gewoon een soort afkeer ontwikkeld tegen dit type muziek.
Vsesvit is geen onaardig begin. Herkenbaar melodietje zit er in, al kan ik zo niet plaatsen waar het vandaan lijkt te komen. Het is geen slecht nummer, maar voor mij vrij vergeetbaar.
Golos begint groots, met die dark-horn sample (die je overigens in meer nummers terug hoort komen). Af en toe zo laag dat het tegen een sawtooth aan zit. Zit wel een aardig climax in, maar verder deed het mij niet zoveel.
Strum is een béétje zoetzappig, maar vond ik qua geluid een van de sterkere nummers. Vanaf de helft komen er meerdere lagen in, wat het interessanter maakt voor herbeluistering dan de meeste andere nummers op dit album.
Xto vond ik een vervelend nummer. Prima geproduceerd en gemixt en zo, maar wat er muzikaal gezien gebeurt vond ik weinig interessant.
Arka was een hoogtepuntje van het album. Een droomachtig stukje muziek. Met de ogen dicht zweef je door een sprookjeswereld.
Guns Don't Shoot en Alone vond ik weinig aan. All Friends deed me qua stemgeluid(en) denken aan Imogen Heap - Hide And Seek, maar dan is de track iets aangekleder.
Het album eindigt met Vatra wel sterk: Trentemoller-achtige track. Moet er wel bij zeggen dat het voor mij op een Trentemoller-album een van de minder opvallende tracks zou zijn. Maar ik denk ook dat dat in dit geval samenhangt met het pop-succes dat deze artiest heeft of na wil jagen.
Over het algemeen is het dus geen plaat die ik snel nog eens aan zou zetten, maar dat is dus waarschijnlijk ook deels aan de muzikale voorkeuren van mijn vriendin te wijten. Het klinkt allemaal niet verkeerd, en het instrumentarium is (zeker voor dit genre?) verfrissend, maar de leuke ideeën worden in afzonderlijke stukjes aangediend zonder dat het op enig moment echt spannend wordt. Van mij had het allemaal wat gelaagder en gedurfder gemogen. Strum (de tweede helft dan), Arka en Vatra zijn de nummers die dit album imo nog weten te redden.