• Politiek
  • Kabinet-Schoof deel 3: Een goed begin...

trein Tsja, wie zijn billen brandt moet maandenlang koud douchen uit een tuinslang.

• Duke replied to this.

tsjok

Hadden ze hun scriptie maar niet moeten vervalsen.

trein Douchen in de gevangenis is niet zonder gevaren. De watertemperatuur is dan je laatste zorg.

GSbrder Haha ja, want seksueel misbruik is grappig als het om gedetineerden gaat.

tsjok In sommige kringen zijn dat untermenschen. Dat weet je toch.

trein Toch een bijzondere uitspraak van @GSbrder, aangezien zijn vastgoedvriendjes zonder uitzondering in het gevang thuishoren. Dan zou je toch enig medeleven verwachten.

tsjok Correctie: mannelijke gedetineerden. En over pedofielen mag de gemiddelde huisvader ook martelfantasieën hebben. Zo werkt het nu eenmaal, niet iedereen heeft de buigzame empathie van een strafpleiter. Ik bepaal de sociale omgangsvormen niet.

GSbrder In ander nieuws:

https://nos.nl/l/2560124

VVD doet ook mee met de wapenwedloop emo.gif

Toch maar even hier: ik snap niet zo goed waar dat percentage vandaan komt en het lijkt me rijkelijk hoog. De EU + het VK heeft nu al fors meer wapentuig dan Rusland en dan zit nog lang niet iedereen op de 2%. Het probleem zit 'm vooral in de samenwerking tussen die strijdkrachten als de pleuris uitbreekt en je hebt de NAVO-paraplu niet meer. Maar dat op orde brengen lijkt me toch geen 1,5% extra te hoeven kosten.

En we krijgen het geld nu al niet weggezet dus het is politiek wel interessant dat de VVD het blijkbaar nodig de boel weer op scherp te zetten.

Sloggi Je kan een tijdelijke extra verhoging van het defensiebudget natuurlijk ook gebruiken om nieuwe (of verdwenen) industrieën op te zetten om de wapens voor je te produceren. Dat kost even een smak geld qua inverstering, maar dat haal je er later dubbel en dwars uit omdat je dan de productie in eigen hand hebt en bovendien niet meer afhankelijk bent van het buitenland.

Ik denk dat de enorme bulten geld die in de EU nu naar defensie gesluisd worden ook voornamelijk daarvoor bedoeld zijn.

remlof
                Ik zie inderdaad nog wel een munitiefabriekje opduiken in het oosten des lands. Daar zat vroeger een hoop ijzerindustrie waar men, voor zover ik kan beoordelen, met enige nostalgie naar terugkijkt. Grootste probleem zal het handhaven van het rookverbod op de werkvloer zijn.

remlof Dat kan maar dat zijn incidentele kosten terwijl de VVD structureel naar 3,5% wil. Dat is meer dan 15 miljard erbij... hoe gaan we dat betalen en vooral: waarom is dat überhaupt nodig?

Sloggi Het is ook een statement naar de VS en naar Rusland natuurlijk. En het kan (en zal) later altijd weer afgeschaald worden.

Sloggi Defensie is al sinds de koude oorlog een wedstrijdje van de grootste plasser. En misschien al wel langer ook.

Het probleem met oorlogen is gewoon dat het altijd voor iedereen verlies oplevert. Misschien zouden we er goed aan doen om af te spreken dat we gewoon geen oorlogen meer voeren.

Sloggi
                      Neem aan dat de VVD dat wil compenseren middels een belastingverhoging voor de sterkste schouders, afbouw van de hypotheekrenteaftrek, rekeningrijden en het verhogen van de tarieven voor successiebelasting...

janneke141 Die afspraak hadden we 80 jaar lang. Maar Trump lijkt die afspraak niet te begrijpen.

remlof Ja zo werkt het dus niet hè. Als je het structureel begroot zal je toch echt minder moeten uitgeven aan andere dingen. Tenzij je ervoor kiest het begrotingstekort te laten oplopen - en dat zie ik de VVD niet doen - of de overheidsinkomsten stijgen ineens enorm - wat ik ook niet zomaar zie gebeuren.

janneke141 Defensie is al sinds de koude oorlog een wedstrijdje van de grootste plasser. En misschien al wel langer ook.

Altijd al geweest hè. De beste krijgsmacht is er een die je niet hoeft in te zetten. Oorlog is de voortzetting van politiek met andere middelen enzo.