janneke141 En niemand bekommerd zich om de mensen die heen en weer gepingpongd worden.
Kabinet-Schoof deel 3: Een goed begin...
We moeten eigenlijk gewoon af van heel veel banen in Nederland en vooral veel slimmer gaan werken. Maar dat idee is nog even wennen…
janneke141 Aangezien de gemiddelde Nederlander 20-ish uur werkt lijkt me twee banen een prima oplossing. Ik zou zeggen: arbeidskorting toekennen per baan.
PolitiekGeaard Trump lost dat laatste op. Het eerste ook, daar maakt hij 3 van in plaats van 2.
janneke141
Kan me voorstellen dat het voor sommige meer beroepsgerichte opleidingen/vakken wel mooi te combineren is, die ervaring uit de praktijk en het onderwijs. Maar zoiets abstracts als wiskunde moet je vooral door didactisch begaafde docenten laten doceren.
Drietebuul wiskunde moet je vooral door didactisch begaafde docenten laten doceren.
Nog even en je bepleit dat alle makelaars integer moeten zijn.
- Edited
Drietebuul Ja, voor vakmensen als lassers of koks die een paar dagdelen in het mbo gaan lesgeven moet je ook geen hele lerarenopleiding verplicht willen stellen - maar die mogelijkheden bestaan al lang. Dit voorstel behelst mensen die 4 dagen per week op een of kantoor zitten en dan op dag 5 nog een dagje groep 6 gaan doen. Dat werkt natuurlijk niet.
Maar zoiets abstracts als wiskunde moet je vooral door didactisch begaafde docenten laten doceren.
Dat zou wel moeten, ja. Maar loop een willekeurige middelbare school binnen en je komt er vrij snel achter dat zelfs dat een illusie is.
- Edited
Drietebuul In een ideale wereld: ja. Maar in de praktijk is het kiezen tussen een gefaalde academicus voor de klas via een zij-instroomtraject met matig enthousiasme en lesuitval. Er is dus nog hoop voor iemand als u, maar een P is wel een harde eis.
GSbrder
15 jaar ervaring in het propedeusejaar: zou zeggen dat dat toch ergens voor moet tellen.
Drietebuul Ik kan je ook mededelen dat ze daar op universiteiten heel anders over denken.
Tegen de regels in is de Inspectie Justitie en Veiligheid door minister Marjolein Faber niet betrokken bij de ontwikkeling van haar nieuwe asielwet.
Het had gemoeten, maar minister Marjolein Faber van Asiel en Migratie deed het niet. Bij de vorming van haar nieuwe asielwetten liet minister Faber (PVV) de Inspectie Justitie en Veiligheid, die toeziet op de asielketen, links liggen. De Inspectie werd op geen moment geconsulteerd, terwijl dat wel vereist is op grond van de Aanwijzingen inzake de rijksinspecties en het Relatiestatuut van het ministerie.
Die reglementen schrijven voor dat de ontwerpen van wet- en regelgeving, zoals de asielwetten van Faber, ‘in een vroeg stadium’ worden voorgelegd aan de betrokken rijksinspectie. De Aanwijzingen zijn bindend, laat de Inspectie Justitie en Veiligheid weten, al heeft het negeren ervan geen directe consequenties.
Het kabinet-Schoof zegt zelf veel belang te hechten aan de rol van de rijksinspecties, en wil die ook wettelijk verankeren. In het hoofdlijnenakkoord van de PVV, VVD, NSC en BBB is daarom afgesproken dat er een Kaderwet rijksinspecties komt, die valt onder de verantwoordelijkheid van minister Judith Uitermark van Binnenlandse Zaken (NSC). De wet bevat een apart artikel waarin voortaan ook wettelijk wordt vastgelegd dat rijksinspecties vroegtijdig worden betrokken bij de totstandkoming van wet- en regelgeving.
Er moet een nieuw kiesstelsel komen: voortaan worden in totaal 125 van de 150 Tweede Kamerleden per provincie gekozen. Dat moet leiden tot meer Kamerleden die binding hebben met een regio. Dat plan van minister Uitermark (Binnenlandse Zaken) staat in een nog vertrouwelijke brief in het bezit van de politieke redactie van RTL Nieuws.
Volgens Uitermark wordt met haar plan de 'worteling van de volksvertegenwoordiger in de samenleving vergroot'. Zij stelt voor het land in te delen in twaalf regionale kiesdistricten die overeenkomen met de huidige provincies.
Bij het NSC hadden ze nog wat tijd over. Maar dit is toch een oplossing op zoek naar een probleem?
Dat is wel iets te kort door de bocht. Er is best een opgave met de regionale vertegenwoordiging in het nationale parlement. Als dit op de uiteindelijke evenredige verdeling geen onevenredige impact heeft, is er mogelijk wel iets voor te zeggen.
janneke141 Klinkt als het nieuwe motto van het NSC. Laat-democratische non-oplossingen.
Duke Die regionale vertegenwoordiging is nogal betrekkelijk. Hoe voel ik me precies regionaal vertegenwoordigd door iemand die in Culemborg of Varsseveld woont?
Of daar helemaal niet woont, maar gewoon door een partij op de Gelderse lijst wordt gezet? Want je hoeft als kandidaat namelijk helemaal niet te wonen in de provincie waar je op de lijst staat.
Gewoon met je poten van het kiesstelsel afblijven.
- Edited
Duke Die regionale verdeling is überhaupt geen probleem, zou ik betogen. We leven in een piepklein land dat erg homogeen is en waar allerlei belangengroepen dicht bij de politiek staan. Men roept het ook altijd maar gewoon over vooral linkse politici. Terwijl Timmermans, Klaver en Jetten bijvoorbeeld uit Maastricht, Rosendaal en Veghel komen.
Nee, is een typisch Omtzigt-voorstel dat enkel ziet op het aanpassen van een proces, zonder goede onderbouwing van het nut of doel. Of in andere woorden:
trein Gewoon met je poten van het kiesstelsel afblijven.