janneke141 Ja, shit. Waar haal ik dan mijn shampoo?
Klote autocorrect :’).
janneke141 Ja, shit. Waar haal ik dan mijn shampoo?
Klote autocorrect :’).
janneke141 Maar goed, gezien de protesten bij ambassades overal ter wereld denk ik dat het lont op zijn minst al smeult. En niet alleen in het Midden-Oosten.
Het zal sowieso de afkeer tegen Israël maar ook westerse overheden die weer blind kent kiezen doen toenemen onder moslims, ook in Europa.
Maar ik doel meer op regionalisering van het militaire conflict. Bijvoorbeeld als Hezbollah en Iran zich er serieus mee gaan bemoeien. Dan is de ellende (nog meer dan nu) niet meer te overzien.
janneke141 Schijnt ook een derde partij te kunnen zijn geweest: Islamitische Jihad in plaats van Hamas en IDF.
https://www.nrc.nl/nieuws/2023/10/17/een-omstreden-palestijnse-roep-om-vrijheid-a4177571
‘From the river to the sea, Palestine will be free’
Een hoop gedoe om deze leus, sommigen vinden ‘m antisemitisch, maar in Nederland wordt er gelukkig vooralsnog niet tegen opgetreden.
Het Nederlandse justitiële apparaat lijkt niet van plan om op te treden tegen de leus. Na een klacht over deze woorden tijdens een toespraak op de Dam in mei 2021 oordeelde het Openbaar Ministerie en uiteindelijk deze zomer ook het Amsterdamse gerechtshof dat in dat geval geen sprake was van opruiing, bedreiging of strafbaar aanzetten tot haat.
GSbrder Ja, klopt. Maar dat is wat mij betreft 1 pot nat met Hamas.
remlof
Oh ja, die hadden een speler geschorst he? Ffs.
Ja, belachelijk. Juist in deze tijd moet er ook ruimte zijn voor ongebruikelijke of controversiële meningen.
Reya Zou dat niet op last van de sponsor geweest zijn?
janneke141 Ik denk niet dat hoofdsponsor Kömmerling zich daar om kömmert.
Antisemitische uitspraken liggen gevoeliger in Duitsland en de Verenigde Staten dan in Nederland. Als je het hier zegt (o.a. Ziyech) is het prima. In Duitsland of de VS wordt je geschorst of ontslagen.
Ondertussen heeft de VS een resolutie voor hulp aan de Gazastrook geveto'd.
Er wordt een volk niet zo heel langzaam uitgeroeid en we keuren het goed.