Sloggi Wij waren in het westen toch zo tof, met onze vrijheid van meningsuiting?

Dat je je vrije mening mag uiten zonder vervolgd te worden betekent toch niet dat je werkgever het allemaal leuk moet vinden?

GSbrder Uitmuntende vergelijking, complimenten.

janneke141 Dat betekent niet zomaar dat de mening die je uit grond voor ontslag is. Maar ik doelde natuurlijk op de reactie van verschillende overheden.

Het begint er overigens steeds meer op te lijken dat de ontploffing bij het ziekenhuis gisteravond om een afzwaaier vanuit Gaza ging. En er worden ook vraagtekens geplaatst bij het genoemde aantal slachtoffers door Bellingcat (nu in Nieuwsuur). Dat is op zichzelf positief (wat echt de waarheid is moet nog maar blijken), maar vraag is ook hoeveel het nu nog uitmaakt. In de Arabische wereld is de toon gezet.

GSbrder They claimed “From the river to the sea” violates article 2 of the European convention on human rights, the right to life.

Ik vraag me af of die claim van de Weense politie (ik neem aan dat ze het stadsbestuur bedoelen) stand houdt voor het Europese Hof van Justitie.

GSbrder Dank voor het eerlijk tonen van je onvermogen om tot een inhoudelijke reactie te komen.

remlof Ik denk dat die claim niet getoetst gaat worden bij het Europese Hof. Denk jij van wel?

GSbrder Ik kan me prima voorstellen dat de organisatie van de demonstratie in Wenen het besluit van het stadsbestuur aanvecht, jij niet?

remlof Ze kunnen het proberen. Er is waren in de Oostenrijkse rally wel meer burgerrechten in het gevaar waar je je twijfels kunt zetten. Zo is de Hamas-vlag verboden en is er een jongen gearresteerd omdat 'ie "Allahu Ahkbar" riep.

GSbrder Dat de Hamas-vlag is verboden is logisch omdat Hamas door de EU als een terroristische organisatie is bestempeld. Maar het verbod op in het Arabisch "God is groot" roepen zou volgens mij ook geen stand houden voor het Europese Hof.

• Duke replied to this.

remlof

Als dat al zo zou zijn, dan maakt een “foei!” Drie jaar en een regering later vermoedelijk weinig indruk…

Helsinki

Ben benieuwd naar de reactie van Wilders. Die is normaal niet zo van de dubbele paspoorten maar in dit geval…

Ik hoop dat we ook nog wat paspoorten kunnen verstrekken aan Gazanen.