GSbrder Hoe vaak heb je 'm in moeten vullen om hier uit te komen?
Val Rutte-IV en de komende verkiezingen
- Edited
janneke141 Eerste keer. Had gedacht dat ik wat hoger op de progressie-as zou zitten.
Had ook best vaak een ander hokje dan VVD, maar dan was ik bijvoorbeeld 'helemaal mee oneens' en VVD 'mee oneens'.
Bijvoorbeeld op eigen risico in de zorg, of EU slecht is voor NL, meestijgen uitkeringen met WML.
De lijsttrekker van Denk werd wel even goed gefileerd bij Nieuwsuur.
Voor wie dat hele debat tussen Jetten en Baudet wil terugkijken:
https://www.youtube.com/live/PvwqLI-8Npc?si=z0p3qhttertPXboh
GSbrder
"Daar heb je er één". Ik had hem een parapluutje tegen z'n kanis verkocht.
PolitiekGeaard Rare vraag vooral.
PolitiekGeaard Dan heb je dit fragment nog niet gezien.
Los van wat je vindt van LBHTI-rechten of genderidentiteiten. Iemand zegt gewoon in je gezicht "Jij zegt constant X, en daarom word ik met de dood bedreigd" en Baudets reactie is de persoon eerst voor lul zetten en dan X herhalen.
Even deze tien keer kijken
- Edited
tsjok Was overigens niet bedoeld als een whattaboutism. En moslimfundamentalisten is nog iets anders dan DENK. Zie DENK met de posters waarbij transgenders worden opgeroepen 'gewoon te doen' wel (net als FvD) meer haat aanwakkeren dan de SGP die deze tekst in het verkiezingsprogramma heeft:
De spanning tussen maakbaarheid en gebrokenheid is duidelijk zichtbaar bij vragen rondom geslacht en gender. Medisch gezien kan er steeds meer. Maar is alles wat kan ook verstandig? De worsteling van intersekse en transgender personen met zichzelf en met het leven is vaak intens en aangrijpend. Als zij iets nodig hebben, is het wel compassie, hulp en steun. Dat betekent echter niet dat iedereen zomaar een eigen gender moet kunnen kiezen. Medisch ingrijpen bij minderjarigen kan bijvoorbeeld niet zonder regulering en dient, gelet op het onomkeerbare karakter, ontmoedigd te worden. Zelfidentificatie als uitgangspunt voor het wijzigen van de vermelding van geslacht in de geboorteakte is ongewenst. De SGP wijst daarom de voorgestelde wijziging van de Transgenderwet af.
- Edited
tsjok
Nee klopt, ik heb expres dat debat niet gezien, en dat ga ik ook niet doen. Ik zag helaas al op Twitter/X voorbijkomen dat die Bram helemaal met de grond gelijk werd gemaakt, wat volgens mij het hele punt hier gewoon bevestigd.
- Edited
We zijn weer allemaal ontzettend verontwaardigd over de woorden van de heer Baudet. Ik vind het bovenal ongelofelijk dat de NPO dit debat meent te moeten organiseren. Welke kiezer helpt het nu om deze twee politici tegenover elkaar te zetten? Volgens mij is er letterlijk niemand die twijfelt tussen de twee heren of aanverwante partijen. Dat ze dan ook nog zo'n kleurrijk figuur een vraag aan onze troetelnazi laten stellen is puur effectbejag.
Daarnaast moet je sowieso geen aandacht besteden aan non-valeur Baudet, Elke seconde zendtijd die deze staatsgek krijgt is er een teveel. We mogen best wat zuiniger zijn op onze democratie in dat opzicht.