• Politiek
  • Val Rutte-IV en de komende verkiezingen

janneke141 Eerste keer. Had gedacht dat ik wat hoger op de progressie-as zou zitten.
Had ook best vaak een ander hokje dan VVD, maar dan was ik bijvoorbeeld 'helemaal mee oneens' en VVD 'mee oneens'.

Bijvoorbeeld op eigen risico in de zorg, of EU slecht is voor NL, meestijgen uitkeringen met WML.

De lijsttrekker van Denk werd wel even goed gefileerd bij Nieuwsuur.

Duke Hij had wel gelijk toen ie zei dat de PVV de facto gewoon fascistisch is.

GSbrder

Richting Baudet die volgens mij ooit eens riep dat iedereen wel een antisemiet in zijn persoonlijke omgeving heeft is het nog niet zo gek misschien.

Even deze tien keer kijken

tsjok Vind de setting opvallend, inclusief de presentatrice die de non-binaire persoon ging bevoogden. De bedreiging van LBHTI is gericht op extreem-rechts van Baudet, maar ik denk ook christen- en moslimfundamentalisme.

GSbrder Ik denk dat Baudet en co. absoluut haat aanwakkeren tegen alles wat niet cisgender en heteroseksueel is. Dat andere groepen dat wellicht ook doen is daarvoor natuurlijk niet relevant, hoewel je DENK of de SGP dezelfde vraag kunt stellen.

tsjok Was overigens niet bedoeld als een whattaboutism. En moslimfundamentalisten is nog iets anders dan DENK. Zie DENK met de posters waarbij transgenders worden opgeroepen 'gewoon te doen' wel (net als FvD) meer haat aanwakkeren dan de SGP die deze tekst in het verkiezingsprogramma heeft:

De spanning tussen maakbaarheid en gebrokenheid is duidelijk zichtbaar bij vragen rondom geslacht en gender. Medisch gezien kan er steeds meer. Maar is alles wat kan ook verstandig? De worsteling van intersekse en transgender personen met zichzelf en met het leven is vaak intens en aangrijpend. Als zij iets nodig hebben, is het wel compassie, hulp en steun. Dat betekent echter niet dat iedereen zomaar een eigen gender moet kunnen kiezen. Medisch ingrijpen bij minderjarigen kan bijvoorbeeld niet zonder regulering en dient, gelet op het onomkeerbare karakter, ontmoedigd te worden. Zelfidentificatie als uitgangspunt voor het wijzigen van de vermelding van geslacht in de geboorteakte is ongewenst. De SGP wijst daarom de voorgestelde wijziging van de Transgenderwet af.

GSbrder Vergeleken met moslimfundamentalisten en de fascisten van FvD is de SGP ook gewoon gematigd progressief natuurlijk.

tsjok Compassie, hulp en steun toezeggen aan jongeren is dan ook erg progressief.

tsjok
              Nee klopt, ik heb expres dat debat niet gezien, en dat ga ik ook niet doen. Ik zag helaas al op Twitter/X voorbijkomen dat die Bram helemaal met de grond gelijk werd gemaakt, wat volgens mij het hele punt hier gewoon bevestigd.