Ossu Net als Nederland geen asielzoekers meer mag terugsturen naar sommige andere Europese landen.

Uiteindelijk is het volgens mij voor iedereen beter als asielzoekers binnen de EU naar rato worden verdeeld.

Sloggi als asielzoekers binnen de EU naar rato worden verdeeld.

Reya Ja precies. Toch wel het demasqué van de Europese samenwerking.

Asielzoekers zijn in geen enkel land populair, niemand met enkele electorale ambities gaat aanbieden die zomaar even op te nemen. Merkel deed dat vooral uit pure Realpolitik en zelfs dat werd al fors bekritiseerd.

Het asielrecht zoals we het kennen is natuurlijk ook niet eeuwenoud en nog wel eens bijgesteld. Het lijkt mij ook niet onwaarschijnlijk, en ook niet per se alleen maar verkeerd, wanneer het nog eens verder evolueert.
      Of misschien zal het meer regressie zijn; terug naar de situatie waarin asielrecht in Europa geldt voor Europeanen.

Het probleem van 'wat dan te doen met wie asiel aanvraagt die er geen recht op heeft' is geen probleem dat pas dan of daardoor ontstaat - dat probleem hebben we nu ook.

Kan er nog wel bij joh. Twittertrollen gaan overuren draaien deze maandag.

Gemeenten moeten dit jaar 20.000 huizen tevoorschijn toveren als oplossing voor deze crisis:

Kabinet wil asielcrisis oplossen met 20.000 huizen en meer geld

Gemeenten moeten de komende maanden 20.000 huizen beschikbaar stellen voor asielzoekers met een verblijfsvergunning. Dat blijkt uit het conceptstuk dat de NOS heeft ingezien, waar RTL Nieuws als eerste over berichtte.

Asielzoekers met een vergunning zitten nu te lang in de asielopvang door het huizengebrek. De opvangplekken zitten daardoor overvol. In aanmeldcentrum Ter Apel slapen al dagen mensen buiten wegens een tekort aan opvangplekken.

Het kabinet trekt de komende jaren 730 miljoen uit om de opvangcrisis te bestrijden, zoals noodopvang, huisvesting, flexwoningen, inburgering en de aanpak van overlastgevers.

Bronnen zeggen dat er voorlopig geen asielstop komt.

https://nos.nl/artikel/2442099-kabinet-wil-asielcrisis-oplossen-met-20-000-huizen-en-meer-geld

Friek Denk dat de huidige eigenaar gewoon 'voor de vorm' en PR er vanaf wil zien.
          Kansloze zaak natuurlijk, maar dan kan de eigenaar tenminste over straat.

GSbrder
            Kan hij even nog als held over straat die het opnam tegen het grote kwaad van het CAO en de hoge heren uit Den Haag. Ik verwacht een special van Ongehoord Nederland over deze kwestie.

GSbrder Of het bedrag dat de crowdfunding opgehaald heeft is fors hoger dan wat het COA biedt.

Reya Interessant verhaal in FD vandaag. Mensen die als zelfstandige werken voor platformbedrijven als Deliveroo en Uber Eats verhuren hun account aan illegalen. Op socials schijnt daar een levendige handel in te zijn.

• Reya replied to this.

Loveless Dat vindt de gemiddelde afgestudeerde die wel eens op zichzelf wil gaan wonen vast een heel erg goed idee.

janneke141 Ja precies, en die 20.000 woningen kunnen we natuurlijk makkelijk onttrekken uit dat enorme woningoverschot dat we hebben, toch? Echt een topidee dit.

tsjok Koopcontract getekend, geen bedenktijd o.i.d., leveringsdatum is maandag.
                    Lijkt me uitgemaakte zaak voor een rechter.

Loveless Ik snap best dat ze ergens naar toe moeten met die mensen, maar dit is toch wel erg moeilijk te verkopen naar de mensen die al tien jaar op de wachtlijst staan voor een sociale huurwoning - want dat zijn ongetwijfeld de woningen waar we het hier over hebben.

Nog los van het feit dat je de kiezer zo wel heel rap in de armen van Geert Wilders drijft, maar dat is nog het minste probleem.

Reya Ik had daar nog nooit over nagedacht eigenlijk. Maar het ligt verschrikkelijk voor de hand. Er is natuurlijk geen enkele controle wie er op zo'n fiets zit. Met de sneloplopende boetes voor het in dienst hebben van illegalen, lijkt het me geen verstandige zaak.

GSbrder Zoals al gezegd, vooral voor de buhne dit. Klinkt alsof de eigenaresse gewoon een dame uit de regio is. Kan me voorstellen dat ze nu niet graag meer alleen over straat gaat.

Loveless Gewoon plaatsen met een woningoverschot verrassen met een frisse wind.
                      Geen idee, Ter Apel ofzo lijkt me wel een geschikte krimpgemeente. Alternatief is Heerlen.