Gemeenteraadsverkiezingen 16 maart 2022
En een kerncentrale in de gemeente Arnhem zal Volt vast een geweldig idee vinden, maar daar ben ik toch echt tegen :')
- Edited
Hier wordt het PvdA. Ik geloof dat in Hengelo "ProHengelo" nog wel oké is qua lokale partij en staat na GroenLinks op de derde plek. Maar het wil een bindend referendum hier. Dat vind ik wel een redelijke afknapper. De andere partijen als "LokaalHengelo", "R3", "BurgerBelangen" en"Hengelose Burgers" bungelen onderaan samen met de VVD, PVV en FvD. Fantastisch aanbod dat wel. Ook SP, D66, ChristenUnie, CDA en ja hoor, JEZUS LEEFT mogen niet ontbreken.
PolitiekGeaard Ik begrijp niet dat je niet voor R3 gaat na de fantastische antwoorden in de stemwijzer.
VVD uit de stemwijzer. Zal wel een bekende op een andere lijst worden.
- Edited
tsjok
https://www.politiekepartij-r3.nl/visie-voor-hengelo
De gemeenteraad heeft aangetoond over weinig creatieve mensen te beschikken gezien het jarenlange gesteggel over het marktplein, waarbij men in een soort wanhoopspoging akkoord ging met de bevindingen van een toneelproducent. Je vraagt je dan af waarom geen bakker of een taxichauffeur, dat was net zo onzinnig geweest. Gelukkig ging dit niet door dankzij de protesten van BOS OP HET PLEIN. Wat er nu komt is mooi en een hele verbetering alhoewel ons standpunt nog steeds is dat er een open overdekte dagmarkt moet komen. Dat brengt reuring, te meer doordat er steeds meer mensen in de binnenstad komen wonen.
Dus omdat de gehele gemeenteraad, dus alle partijen, unaniem voor het onzinnige plan van die toneelproducent was, zijn wij wel genoodzaakt een nieuwe partij te beginnen.
Een nieuwe partij blijkbaar tegen toneelproducenten dat "niet links en niet rechts maar realistisch" is, en er staat ook nog iets in over harder straffen en dat buitenlanders zich moeten aanpassen aan ons.
Vooral mooi ook dat ze uiteindelijk toch wel blij waren met het nieuwe plan, maar alsnog een partij zijn begonnen omdat het eerdere plan van die toneelproducent unaniem erdoor kwam.
Ik zal eens opzoeken wie die toneelproducent is, en nadenken of ik daar tegen ben.
Wel een ultiem voorbeeld van politiek die op stoeptegelniveau wil sturen.
Haha geweldig knutselwerkje. Pasfoto in het midden, wat termen in een mooie circel, helemaal mooi.
janneke141 Tof!
Zorg ervoor dat het proces-verbaal na de telling goed ingevuld wordt. Wees met name alert op het invullen van de voorkeursstemmen (bij de juiste kandidaat, correcte aantallen, en volledig). De uitslag wordt uiteindelijk bepaald op basis van de stemmen op de kandidaten, de totalen per lijst op het proces-verbaal zijn alleen bedoeld als controlemiddel voor het stembureau.
En ik denk dat je in het achterhoofd moet houden dat je niet bij de afd. Toeslagen van de Belastingdienst werkt, en dat het dus niet het doel is om zoveel mogelijk 'fraudeurs' te vinden (oftewel kiezers te weigeren op pietluttigheden).
Zeker volmachten worden niet altijd netjes ingevuld. Dan staan de handtekeningen van gemachtigde en volmachtgever op elkaars plek, of dan is de volmacht volledig ingevuld maar ontbreekt alleen de handtekening van de gemachtigde. Ik probeer daar altijd een beetje pragmatisch mee om te gaan, als in elk geval de volmachtgever maar getekend heeft en een (kopie) legitimatie heeft meegegeven.
Maar uiteindelijk ontkom je er niet aan dat soms kiezers geweigerd moeten worden. Geen stempas, of de verkeerde. Geen legitimatie, of de verkeerde (zo'n paspoort met gaten erin). Wel een volmachtstem, maar zelf niet gaan stemmen.
Zo, Volt-poster voor het raam gehangen die de nummer twee op de lijst hier bij me kwam afgeven.
Valt tegen. Als je dit naar de drukker stuurt dan moet je ook het lef hebben om het tot de 16e te laten hangen vind ik.
Friek
Ik dacht dat het posters waren die bij wijze van protest door "de VVD" waren opgehangen.
Maar het zijn echt posters van de echte VVD Hellendoorn. Waar echte VVD'ers over hebben nagedacht. Waarbij echte VVD'ers hebben gezegd "Ja, dat gaan we doen!".
Dan inderdaad gewoon laten hangen, met je grote bek.