Gewoon naar Berkel verhuizen dan.
Gemeenteraadsverkiezingen 16 maart 2022
Mooi.
- Edited
Dit is wel een beetje flauw.
Edit: Tweet is inmiddels verwijderd maar het was een poster van D66 Nijmegen waarin wat woorden waren weggeplakt met Ducttape.
“Laat iedereen vrij, maar niemand vallen.” :')
Volgens mij gaat het deze keer gewoon een mooie naam worden van de GroenLinks, D66 of PvdA.
Een vrachtwagen van Forum voor Democratie heeft een deel van het Leidseplein geblokkeerd. Tramverkeer wordt omgeleid.
De truck staat voor het gebouw van De Balie, waar het debatcentrum zondagavond samen met Het Parool het Grote Lijsttrekkers Slotdebat organiseert. Daar demonstreert Forum vanaf 19.00 uur omdat het niet is uitgenodigd voor het debat.
„Er zijn ontzettend veel partijen die meedoen aan de verkiezingen. Vanwege ruimte en tijdgebrek, je kunt niet uren met elkaar debatteren, moeten we keuzes maken”, legt Albrecht uit. „We hebben een afweging gemaakt op grond van de relevantie van afgelopen vier jaar en de peilingen. Er zijn andere partijen die ook niet komen, waaronder nieuwkomers die graag hadden willen deelnemen. Dat heeft niets met cancelen te maken. Ik begrijp helemaal niet waar dit overgaat. Goedkoop effectbejag.”
Forum staat in Amsterdam in de laatste peiling op 2% van de stemmen (1 zetel). Lijkt me een totaal legitieme afweging. Maar ja, alles wat Forum stom vindt is dictatuur, of zo.
tsjok Allicht.
https://www.rtl.nl/rtl-nieuws/artikel/5294426/gideon-van-meijeren-documentaire-tuschinski
En dat arme antisemitische FvD mocht de nieuwe partijfilm ‘Gideon’ ook al niet in Tuschinski vertonen.
Het valt ook niet mee voor een fascistische partij in een liberale democratie :')
freako Ja, tof. Behalve dan dat mijn werkgever de toezegging net zo snel weer introk dan dat ze gegeven werd, dus het zal weer voor een andere keer worden. Bedankt voor je toelichting in elk geval, en ik neem aan dat je zelf wel weer present bent dus veel succes.
janneke141 Ja, tof. Behalve dan dat mijn werkgever de toezegging net zo snel weer introk dan dat ze gegeven werd, dus het zal weer voor een andere keer worden.
Dat is wel weer het bekende staaltje professionaliteit dat ik gewend ben van het onderwijs.
Friek Ik voelde deze wel een beetje aankomen. Want nadat het standaard toetsweekrooster erin geklopt was ging er daarna pas iemand verzinnen dat wat extra reserve in verband met coronaquarantainetoestanden wel handig is, dus ik had voor de zekerheid al een paar dagen extra gewacht met mijn aanmelding bij de gemeente. In dit geval dus terecht.
Wel jammer. Had het echt wel graag een keer willen doen. Al lijkt het in de stembureaus waar ik tot op heden geweest ben wel altijd een gepensioneerdenfeestje.
Hij is nog geen 18, maar toch heeft Dario Fränkel zijn stem al mogen uitbrengen in de gemeente Duiven. Op 16 maart, de dag van de gemeenteraadsverkiezingen, is hij jarig en daarom mocht hij bij hoge uitzonderingen toch al naar de stembus.
Hehe, leuk unicum. Al zal het nog wel voor een stuk of 1000 jongeren gelden die vandaag of morgen 18 worden, maar zo heel vaak zal het toch niet voorkomen dat je legaal je stem mag uitbrengen terwijl je 17 bent.
janneke141 Zal bij de vorige verkiezingen voor de Tweede Kamer ook zo zijn geweest dan, maar toen heeft iedereen de scoop gemist denk ik.
https://stemwijzer.speld.nl/2022/gemeenteraadsverkiezingen
Deze is er ook weer.
tsjok Er werd toen wel erg actief gecommuniceerd dat de maandag en dinsdag voor de ouderen bedoeld waren, maar ook toen zullen er wel een paar geweest zijn, ja. Er waren er in elk geval die mochten.
janneke141 Jammer.
Ja, zit nu zelf ook weer. Loopt niet bepaald storm, ik heb om 14:30 de vorige ploeg afgelost. Sindsdien hebben we er 50 gehad in 4 uur tijd, het zal me verbazen als er nog 10 bij komen.