janneke141 Haha grapjas, ze moeten gewoon allebei dicht.
Gemeenteraadsverkiezingen 16 maart 2022
Leestip: een Twitteraar is de lijst van de FVD Dordrecht eens ingedoken. Op nummer 1 staat een oplichtster die in pyramidespelen en essentiële oliën handelt. De nummers 2-11 lijken ofwel geheel niet te bestaan, of ze hebben ogenschijnlijk geen enkele connectie met FvD.
Ik kwam ook nog dit tegen:
Even gezocht op Ad Lagas:
'Soms', zei de Overijsselse VVD'er Ad Lagas deze week tegen De Telegraaf, 'moet je stront stront noemen.'
Zeldzaam geval van introspectie bij de VVD.
tsjok Hoe zet je mensen op een lijst als ze niet bestaan? Moeten ze zich niet legitimeren, BSN-nummers doorgeven of weet ik wat? En is het op die manier mogelijk om, bij wijze van spreken, de hele NEC-selectie op een lijst te zetten zonder dat ze het er zelf mee eens zijn - of het überhaupt weten?
janneke141 Je moet een kopie van je ID overleggen, dus iemand tegen diens wil op de lijst zetten lijkt me lastig, en als het je wel lukt is het zoals juristen dat noemen echt mega super strafbaar.
Maar kan me wel voorstellen dat FvD bijvoorbeeld mensen ronselt om de lijst te vullen die verder niets voor de partij doen en ook niet van plan zijn in de raad plaats te nemen.
- Edited
tsjok Maar kan me wel voorstellen dat FvD bijvoorbeeld mensen ronselt om de lijst te vullen die verder niets voor de partij doen en ook niet van plan zijn in de raad plaats te nemen.
Dat zou op zich ook wel verklaren waarom er van die figuren online zo weinig te vinden is.
Maar wat is de toegevoegde waarde voor Forum? Je hebt er toch niks aan? Het is alleen maar een risico. Voor hetzelfde geld zit er een brievenbuspisser tussen ofzo.
echt mega super strafbaar.
Oei. Dat in tegenstelling tot dingen die een beetje strafbaar zijn, neem ik aan
janneke141 Oei. Dat in tegenstelling tot dingen die een beetje strafbaar zijn, neem ik aan
Vergelijkbaar met een beetje zwanger.
janneke141 Enige wat ik kan bedenken is dat ze willen voorkomen dat de lijst er zo uit ziet:
Alles wijst er op dat FvD maar één kandidaat heeft in Dordt (de nummer 1). De enige andere die echt te linken is aan FvD is die Przytula, maar die staat in Den Haag op een verkiesbare plek en woont daar ook.
Ik heb de wappielijsten hier in de stad trouwens wel even gescand op collega's, maar niemand gevonden. Wel een op de GL-lijst, eentje bij D66 en zowaar een bij de VVD.
Een deel gooit alles online. Zo weet ik nu dat het feit dat Oekraïne 54 actieve straaljagers heeft betekent dat Zelenski door Satan gestuurd wordt.
Maar een deel wil juist zo onzichtbaar mogelijk zijn.
Dat de nummer 2 van een partij onvindbaar is, is inderdaad wel bijzonder. Maar veel meer mensen zijn niet geweldig vindbaar online. Dus het is ook niet per se heel bijzonder.
Ik zal straks de Nijmeegse forumlijst eens gaan doorspitten, maar dat doe ik maar even niet op school.
janneke141 De lijsttrekker lijkt Willem Koedam te zijn. Die heeft volgens zijn profiel bij de NAVO gezeten en daarna bij het ministerie van Defensie. Heeft elektro- en informatietechniek alsmede bedrijfskundige informatica gestudeerd.
Nummer twee is volgens mij Bram Tomesen, die International Management heeft gestudeerd en nu adviseur is bij Nationale Nederlanden.
Koedam staat ook als nummer acht op de lijst in Tiel trouwens. Als het inderdaad deze persoon is, dan is hij verantwoordelijk voor de Nederlandse bescherming tegen gewapende drones. Dus hopelijk is het een andere Koedam.
- Edited
Dwersdriever Nee, hij heet Berend Koedam.
Hij is overigens wel (huidig!) militair.
tsjok Ook militair. Dat is toevallig. Korporaal bij de Luchtmobiele Brigade. Die zou dus op zijn Russische vrienden moeten schieten.
- Edited
In het Noord-Limburgse Horst aan de Maas heeft zojuist een van de twee CDA-wethouders - tevens lijsttrekker - zijn functie 'tijdelijk' neergelegd in afwachting van een integriteitsonderzoek. Het zou gaan om een relatie met een medewerkster, maar de reactie van verschillende partijen in de raad wijst erop dat er meer aan de hand is.
popcorn.gif