• Politiek
  • Gemeenteraadsverkiezingen 16 maart 2022

Falco Meneer, waar staat Geert Wilders niet op het stembiljet?

Bij de gemeenteraadsverkiezingen.

Dit:

freako Ook wel eens een complete schoolklas van een praktijkschool uitleg gegeven over hoe dat nu werkt, die verkiezingen. Die school zat in het pand naast ons, de docent had ons 's ochtends gevraagd of we er tijd voor hadden

Vind ik wel mooi trouwens. Onze havo/vwo-locatie heeft scholierenverkiezingen, helaas doen we dat in ons gebouw niet. Gemiste kans wat mij betreft.

6 days later

De tering. De CPN werd (terecht) uitgesloten voor minder.

Ik snap ook niet wat het CDA denkt te bereiken. Op die manier gaan ze definitief naar de uitgang. Hun 'selling point' is normen en waarden.

remlof De VVD als gelegaliseerde criminaliteit zou ik sowieso nooit stemmen, het CDA hangt er vanaf (heb ik twee of drie keer gedaan), maar op deze manier maken ze zichzelf volstrekt overbodig. Dit is echt het definitieve einde van het CDA en het idee waar ze ooit voor stonden, en verkiezingen mee wonnen. De verantwoordelijke samenleving, de staat noch markt, normen en waarden. Dolend op weg naar de uitgang.

Terzijde, dit is best positief en een verandering tov de tijd waar ze het helemaal wilden afschaffen, en het tezamen met het minimumloon in de prullenbak wilden smijten:
    https://fd.nl/politiek/1430230/cda-in-senaat-reikt-links-de-hand-in-debat-over-vermogensheffing

Falco

Ik werk al zo'n 33 jaar voornamelijk in loondienst als embedded software ontwikkelaar. Heb veel ervaring met de programmeertaal C, diverse compilers in diverse processoren (ARM, NEC, PIC, Atmel, etc.), DC brush motorbesturingen, incremental encoders, RF (Radio Frequent) communicatie software en RF (TDMA) protocollen. Heb een universitaire opleiding (Ir. Elektrotechniek Universiteit Twente, 1987).

Ah, een studiegenoot.

Hier was de laatste raadsvergadering voor de verkiezingen erg gezellig. Er is al tijden gedoe over een lokaal duurzaam energiebedrijf waar de gemeente 50% van de aandelen in heeft. Na vier insprekers met een massaal getekende petitie en een wethouder die een amendement van de oppositie niet had gelezen eindigde het in de stemming met oppositie VS coalitie.
    Over en weer zijn even geen vriendschappen 🤣

Duke
      Een stoplicht staat op rood, een stoplicht staat op groen.
      In Meppel is altijd wat te doen.

SP-partijleider Lilian Marijnissen heeft zich bij de aftrap van de campagne voor de gemeenteraadsverkiezingen zaterdag afgezet tegen kritiek van ‘elitair links’ op haar standpunt over arbeidsmigratie. Volgens Marijnissen moet er meer aandacht komen voor de nadelige gevolgen van die migratie op buurten en de loonontwikkeling.

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/sp-leider-lilian-marijnissen-zet-zich-af-tegen-elitair-links~b405e69d/

De linkse samenwerking begint van de grond te komen.

Friek Daar stond de SP al lang buiten, mede door standpunten als dit.

Ik heb op school een dag verlof aangevraagd (en zowaar gekregen) om me als vrijwilliger te kunnen aanmelden voor het stembureau. @freako , nog tips?

7 days later

Net de stemwijzer voor mijn gemeente gedaan (Groningen) uitkomst zoals verwacht D66 met als goede 2e GL

Hengelo heeft een fantastische partij erbij: "R3". Eén van de 15(!) die meedoen. Hier een paar parels uit de Stemwijzer voor Hengelo:

Tem Doet GroenLinks niet mee of hebben die in Rotterdam wel een heel ander programma dan de PvdA?

• Tem replied to this.

Sowieso een beetje gare stellingen wel allemaal.

Tem Apart zo’n groot verschil, dan zullen ze toch wel andere standpunten hebben op onderwerpen die zwaar worden gewogen.