Gemeenteraadsverkiezingen 16 maart 2022
Tijdens mijn studententijd gaf ik ook colleges 'Inleiding in de Romantiek' wheheheheeeeeeeeeeeeeeeee
Darth Soros zijn tentakels strekken tot AT5.
Mooi dat Volt het zo goed doet. Ik ga ook op ze stemmen in Arnhem.
- Edited
remlof Verschrikkelijke partij met dubbele bodems en agenda's, gebaseerd op marketing, identiteitspolitiek en een soort exclusief Apple gevoel. Er is nog nooit verantwoordelijkheid gedragen en niks is doorgerekend. Chris Aalberts doorziet hun schimmige congressen feilloos.
Het is een partij voor mensen die PVV stemmers niks gunnen en daar ook gewoon rampzalig voor uit pakt. We noemen het 'liberaal'; nog zo een woordje om mee te signaleren dat je bij het weldenkende deel van Nederland hoort.
tsjok
De drie partijen die in deze peilingen de grootste winst boeken zijn allemaal nog geen vier jaar oud.
- Edited
tsjok Maurice overdrijft altijd een beetje, maar ook de Peilingwijzer laat verschuivingen zien.
mono https://www.trouw.nl/opinie/den-uyl-zag-de-kloof-tussen-arm-en-rijk-al-van-ver-aankomen~b7ee0f7e/
Deze column vond ik wel treffend. De gevestigde orde roept het over zichzelf af.
mono Vind je, ja? JA21 de vierde partij, PvdD net zo groot als GL, BBB net zo groot als SP, winst voor de SGP (!?!?!?)
Nou moet je Maurice natuurlijk met een enorme korrel zout nemen, maar als dit echt de trends zijn maak ik me wel zorgen. Ook een leuke puzzel trouwens om hier een kabinet mee te vormen.
- Edited
tsjok PvdD net zo groot als GL, BBB net zo groot als SP, winst voor de SGP (!?!?!?)
Volgens mij is grootte van de SGP al eeeeeeeeeeeeeeuwen een graadmeter voor de betrouwbaarheid van een voorspelling .
Maar een tamelijk grote vlucht van CDA naar BBB klinkt me niet zo heel raar.
Sowieso enige verschuiving -in het echt altijd minder extreem dan in peilingen- van partijen zonder ideologische lading naar de partij die de lading wél lijkt te hebben lijkt me niet heel vreemd als zoveel 'oude' partijen matige middelmaat worden. Die kunnen niet eeuwig leunen op de traditionele achterban die niet kijkt naar de inhoud maar enkel naar het label.
tsjok Als ik een middenpartij was, dan zou ik me zorgen maken. Dat de flanken het zo goed doen is niet de verdienste van die partijen zelf.
Ben wel blij dat hier lokaal qua deelnemende partijen niks verandert en dat de meeste partijen / politici hier wel redelijk constructief zijn. We hebben nu 8 partijen op 23 zetels maar er zijn ook zat gemeenten die veel meer versplinterd zijn.