Sloggi Ik vind het gewoon een hele gekke manier om het probleem van seksuele intimidatie en grensoverschrijdend gedrag te bespreken. Wat is dat toch voor een fascinatie om maar te kunnen zeggen dat het hier toch écht erger is dan elders? Pure onderbuik, inderdaad.
Daarnaast is The Voice helemaal niet het eerste grote verhaal, dat was Kenma Casting (waarbij tientallen slachtoffers uit film- en tv-wereld waren). De cultuursector loopt sowieso voorop wat #metoo betreft, maar ik weet persoonlijk niet of dat komt doordat er daar meer sprake is van grensoverschrijdend gedrag, of dat er een of ander mechanisme speelt dat het eerder aan het licht komt.
Het spreekt voor zich dat er echt veel te weinig aandacht is voor grensoverschrijdend gedrag en hoe dat te voorkomen, en dat er veel te weinig geluisterd wordt naar vrouwen. De beerput is nog lang niet open, dat is een ding wat zeker is. Tegelijkertijd heb je het ook over een cultuuromslag die denk ik gewoon hele lange tijd duurt, zowel bij de daders als bij de organisaties die zich moeten hervormen om dit item bespreekbaar te maken.