"Zo ging een beschonken bankmanager vrijuit die tijdens een borrel in een Amsterdams café zijn handen meermaals naar de billen van een collega liet afdwalen en van een andere medewerker het oor likte. Volgens de rechter was het niet intimiderend omdat slachtoffers de kans hadden gehad om te ontkomen."
https://www.volkskrant.nl/economie/is-er-na-metoo-dan-niets-veranderd-op-de-werkvloer~ba06faeee/

Wat is dit voor land... 😠

Klopkoek Jezus man, ga je nu elke discussie gebruiken om te bitchen op Nederland? Denk je dat MeToo een Nederlands probleem is? Flikker ff een eind op.

Helsinki De wijze waarop het is geïmplementeerd zeker wel. Er zijn landen waar dat gewoon tot een veroordeling leidt en het artikel zelf zegt ook dat ILO verdragen in Nederland (nog) niet zijn geïmplementeerd, vertrouwenspersonen niet wettelijk verplicht zijn (papieren tijger), en dan zijn er ook zaken die het artikel niet op somt zoals de slechte klokkenluidersregeling (in o.a. Frankrijk en VS veel sterker verankert; met name Frankrijk). Lees het artikel even.

-- Ik (Ossu) zei: geen flame-bait --

Klopkoek Wat is dit voor land...

Want in Klaagkoek's wereld kunnen dit soort zaken alleen voorkomen in het land wat hem van gratis geld voorziet maar waar verder niks van deugt, de rest van de wereld heeft het blijkbaar allemaal veel beter begrepen maar die geven klaagkoek geen gratis geld.

En wanneer ga je je een keer aan je beloftes houden?

Klopkoek Weet je, jullie zien me niet meer terug hier. Geniet lekker van jullie eigen kwaadaardigheid en cynisme (gsbrder).

Dit soort uitbarstingen kennen we ook al 1,5 decennia van je

Om het even terug op het onderwerp te brengen. Als ik een collega had die aan mijn billen zit en aan mijn oor aan het likken is tijdens een bijeenkomst die onder gezag van de werkgever valt, zou ik zeker verwachten dat de werkgever maatregelen neemt en dat de wetgever dat steunt.

Chewie En alweer maak je het persoonlijk natuurlijk... Bewijst alleen maar dat ik op het goede spoor zit en vaag aan voel wat er werkelijk aan de hand is. Of dat nu weggehaald wordt (zat helamaal niets van een persoonlijke sneer in) door handlanger Ossu of niet.

MeToo was ruim vier jaar geleden, dat dit in de wereld speelde. Van Amerika tot Japan. Hier kon dat zogenaamd niet. De gebruikelijke bezweringsformule.

Geeft allemaal maar weer aan dat de structuren geheimhouding in de hand werken. Het blijft jarenlang onder de pet, ook als het buiten de poorten op springen staat. De oplossing bestaat uit vrijblijvende vertrouwenspersonen, zonder wettelijke bescherming, en wat gesprekjes met de media.

Jullie, de weldenkenden, willen het niet zien.

Dwersdriever Op een iets abstracter niveau hoort een werkgever daar volgens mij ook gewoon beleid te hebben als onderdeel van de RI&E. En daar moet in jouw voorbeeld ook naar gehandeld worden.

Klopkoek MeToo was ruim vier jaar geleden, dat dit in de wereld speelde. Van Amerika tot Japan. Hier kon dat zogenaamd niet.

Hoe speelde dat hier precies niet volgens jou?

De rest van je reactie is weer te zuur voor woorden, ga verdomme eens wat doen met je leven, je langspeelplaat hangt al 15 jaar vast op hetzelfde stuk, geen enkele inhoud of onderbouwing alleen maar klagen terwijl je volledig afhankelijk bent van degene waar je op klaagt en uiteraard de reden dat je geen enkele behoefte hebt om dit land te verlaten.

Helsinki Denk je dat MeToo een Nederlands probleem is? Flikker ff een eind op.

Vier jaar geleden... Hier blijft dat met een beetje geluk onder de pet, niets aan de hand, zong de politiek en CBS in koor. De regentenklasse in optima forma (afgekeken van koloniale systeem om met een klein groepje mensen de totale controle uit te voeren; vermogensongelijkheid is macht).

Zolang de VVD aan de macht is en allerlei vrijblijvende zelfregulering de usance blijft, verandert er niets. En zeker niet voor de 'machtelozen' die ver af staan van de Heleen Mees powervrouwen (staat ook in artikel).

Klopkoek 5 jaar geleden Gosschalk vergeten, dat werd duidelijk gekoppeld aan me too.

Dat jij nu boulevard journalistjes aan het nablaten bent dat we nu "eindelijk" ook een me too zaak hebben na aanleiding van the Voice zegt wel weer genoeg of hoe selectief jij bezig bent om maar je absurde punt vast te kunnen houden.

Ruud Lubbers, niet te vergeten. Dat was alweer een jaar of vijftien geleden.

Chewie 5 jaar geleden Gosschalk vergeten, dat werd duidelijk gekoppeld aan me too.

Nooit veroordeeld. Topje van de ijsberg waar andere gelieerde namen nooit naar buiten kwamen. Zowel daders als slachtoffers.

Reya 'Ontdekt' door het buitenland, speelde zich af in New York. Niet door de Nederlandse pers of wat dan ook.

Klopkoek Ik denk eigenlijk eerder dat het komt omdat wij een misplaatst gevoel van exceptionalisme hebben. Nederland is zo'n mooi land, alles is goed georganiseerd en loopt op rolletjes, armoede bestaat niet. Zie ook het KPMG-rapport over de coronabestrijding. Dan komt seksuele intimidatie, laat staan misbruik, hier toch ook niet op grote schaal rond?

Dat een cultuur waarin dergelijk gedrag kan bestaan in stand wordt gehouden door een cultuur van deregulering daar wil ik ook nog wel in meegaan. Maar het is natuurlijk niet zo dat er een complot bestaat waarin iedereen tot aan de politiek elkaar de hand boven het hoofd houdt. Dan overschat je onze politici een beetje vrees ik.

Waarom is iemand als Andre Hazes eigenlijk nog nooit 'gecancelled'? Want die man was al lang en breed volwassen toen hij aan minderjarige meisjes zat.

Pompom Andere tijden hè. In de jaren '70 kregen mensen die seks met minderjarigen wilden legaliseren nog een serieus podium.

Klopkoek Wederom geen argument of antwoord dat me too niet speelde in NL 4 jaar geleden, je loopt gewoon weer totale onzin te verkopen en dat weet je ook.

Straks kom je wederom met een reactie dat we allemaal echt door de grond kunnen zakken en dat je nooit meer terugkomt maar morgen begint het geklaag van voren af aan en dat is al 15 jaar de klopkoek manier op internet.

Hou je nu eens aan je woord en rot op

Sloggi Dat een cultuur waarin dergelijk gedrag kan bestaan in stand wordt gehouden door een cultuur van deregulering daar wil ik ook nog wel in meegaan. Maar het is natuurlijk niet zo dat er een complot bestaat waarin iedereen tot aan de politiek elkaar de hand boven het hoofd houdt. Dan overschat je onze politici een beetje vrees ik.

Snap de koppeling niet helemaal met dat misplaatst gevoel van exceptionalisme niet zo in deze, volgens mij zijn er in de afgelopen decennia meer dan genoeg zedenzaken en voorbeelden van seksuele intimidatie geweest die prima aantonen dat wij hier helemaal niet blind voor zijn.

De stelling van klopkoek dat wij hier nu pas oog voor zouden hebben is dan ook volledig onjuist

Sloggi Dan komt seksuele intimidatie, laat staan misbruik, hier toch ook niet op grote schaal rond?

Sorry, maar dit vind ik echt een stropop. Niemand ontkent seksueel intimiderend gedrag of misbruik in het algemeen. Zeker sinds de #metoo-beweging (die in Nederland exact op hetzelfde moment speelde als in de VS) met alle voorbeelden die ook in Nederland naar boven kwamen. We zijn er nog lang niet uiteraard, maar dat is helaas niet uniek vergeleken met andere landen. Ga alsjeblieft niet mee in dit flauwe frame van Klopkoek.

Sloggi Maar het is natuurlijk niet zo dat er een complot bestaat waarin iedereen tot aan de politiek elkaar de hand boven het hoofd houdt. Dan overschat je onze politici een beetje vrees ik.

Ik heb hier tegenstrijdige en genuanceerde gedachten over.

Laat ik hier echter wel vast stellen dat dit allemaal door een goedkoop youtube programma van BNNVARA is opgerakeld (dat dit op youtube moet is deels een gevolg van omroeppolitiek).

De NPO zit al langer op de schopstoel en daarbinnen zit VARA in de hoek waar de klappen vallen, en is WNL momenteel aan de winnende hand, met een minimaal aantal leden (of WNL zoiets zou onderzoeken en naar buiten brengen... ik betwijfel het).

Er was een tijd dat de NPO als 'te links' (kritisch op de macht), te zuur en te lastig werd beschouwd.

Daar is wat aan gedaan.