Loveless Oh en de hele soap rond Iced Earth is ook wel hilarisch, Jon Schaffer nam deel aan de Capitol riots en wordt gezocht door de FBI, band nam uiteindelijk na een paar dagen een beetje matigjes afstand van hem, maar nu blijkt uit verwijderde social media posts dat de zanger de rellen aan het toejuichen was. https://loudwire.com/iced-earth-stu-block-celebrated-riot-capitol-jon-schaffer/
Drietebuul Pompom Ja, ik vond het muzikaal ook niet zo gek veel aan. Maar die band (en dan met name het gitaarwerk van Alexi) is onmiskenbaar inspiratiebron geweest voor zoveel (beginnende) gitaristen in die periode. Zelfs bij ons in het dorp had je op gegeven moment figuren rondlopen met zwartgelakte nagels, een beanie op, en dan shredden op een Jackson Randy Rhoads-signature.
Myst Children of Bodom was wel dé band voor de emometalkindertjes ja. Ik had die eerste CD, die groene. Vond er niet zoveel aan. De rest van hun materiaal was eigenlijk een kopie van die eerste plaat. Ik zat op een best alternatieve middelbare school, dus die band was daar wel populair.
Pompom Myst Ik had die eerste CD, die groene. De 1e plaat was een rode, uit 1997 😛 https://www.metal-archives.com/albums/Children_of_Bodom/Something_Wild/55
Pompom Myst CoF was wel tof ja. Zeker dat spul uit midden jaren 90 was helemaal zo slecht nog niet. Daarna werd het al snel te gimmick-achtig en leek het meer op een door de Large gesponserde verkoopshow voor rubberen pakjes en foute sierraden.
Drietebuul Myst Met van die grote wijde broeken met zoveel mogelijk kettingen eraan, en dan de armen vol met van die leren banden met studs en spikes. Ondertussen zat ik meer in de death- en thrashmetal, waardoor ik zélfs niet bij de "coole" metalpubers hoorde.
Loveless Pompom zo'n Dani Filth ook, zeker tegenwoordig eigenlijk gewoon een soort Ville Valo moet zijn, maar dan voor een andere doelgroep.
Pompom Drietebuul Idd. Ik luisterde toen al naar de bekende koude Noorse bands en vroeg me af waarom al mijn metalende collega pubers zo stoer deden over dat slappe spul waar ze naar luisterden. 😉
Myst Drietebuul Ik wilde dit horen in de kroeg: Maar ik moest het doen met Linkin Park en System of a Down. Want dat was wel cool.
Drietebuul Myst Ja, lekker hoor. Zelfs hier in de buurt hadden we wel wat kroegen voor de wat stevigere muziek, maar daar stond je destijds toch 9 vd 10 keer te moshen op een of andere slappe Hatebreed-kopie uit de regio, of de zoveelste "doorstart" van het punkcoverbandje van de stamgasten. En de CoF-shirtjes natuurlijk allemaal een beetje duister met hun glaasje rode wijn in de hoek staan om hun beste vampierimpressie te geven, hopen dat ze mysterieus genoeg ogen om de bigtittygoth-gf's zover te krijgen op hen af te stappen.
Pompom Drietebuul hopen dat ze mysterieus genoeg ogen om de bigtittygoth-gf's zover te krijgen op hen af te stappen. 🤣
Drietebuul Luda Dat is een veel aangenamere stijl van rappen dan wat je de laatste pakweg 10 jaar vooral hoort. Hier vandaag weer aan de sea shanties, naar aanleiding van deze video. Is dan ook een klapper van een hit: En dan nog wat klassiekers: