Zelfs in ons kleine stadje met toch vrij veel horeca moet je meestal echt wel op tijd reserveren. Blijkbaar hebben we er nog massaal het geld voor (over).
Centraal beurs- en economietopic deel 2
Sloggi Vastgoed valt wel mee (als we provinciedorp vergelijken met provinciedorp). De meeste gezonde horecabedrijven betalen niet meer dan 10% aan huur. Laat het 20% zijn. Maar ik denk dat het een combinatie van zaken is, dat het zou kunnen dat je in Frankrijk wat vaker met oudere familiebedrijven van doen hebt en de cultuur zich leent voor goedkoper maar meer omzet, terwijl zuinige Nederlanders niet meermaals per week een menu du jour verorberen. En sommige bedrijven het vastgoed nog in eigendom hebben en je veel gratis arbeid hebt in de vorm van familie van de eigenaar.
Ik heb maar eens een accountje bij Degiro geopend en wat aandelen van Europese wapenfabrikanten gekocht. Tot nu toe deed ik alleen wat duurzame beleggingen via Triodos en ING, maar de tijden veranderen.
- Edited
Klopkoek Ik begon bij Triodos, maar daar heb ik een paar jaar geleden alles van gemoved naar ING, op één fonds na wat het toen erg goed deed. En nu wil ik ipv in fondsen ook zelf beleggen in aparte bedrijven, dus vandaar Degiro.
Het gaat vooralsnog om duizenden en niet om tonnen hoor, het is vooral spielerei.
- Edited
GSbrder Waarom geniet jij altijd zo van je eigen slechtheid en cynisme?
In dit geval hebben we wapens straks hard nodig tegen Poetins en Wilders van deze wereld (en de wokies!)
De Dark Side is nu meer een bedrijf als Phillip Morris of Shell (olie blijven we ook nodig hebben, dat weet ik wel)...
:')
Gewoon in ETFs investeren, moeilijk gedoetje dit.