GSbrder Klopkoek Om dezelfde reden dat jij geniet van je morele hoge paard? Gaat links altijd zo slecht op, bedrijven die we nodig hebben.
Reya remlof Waarom zou je per se in wapenproducenten willen investeren? Nogal gevoelig voor schommelingen op de markt, die sector.
Dwersdriever remlof Ik heb zo'n ETF waar alcohol, tabak en wapens inzitten. Zal vanavond even kijken welke dat is
remlof Reya Er wordt anders vooralsnog alleen maar heel veel geld uitgegeven door overheden aan eigen herbewapening en de bewapening van Oekraïne. Maar ik spreid uiteraard ook wel, heb ook groene ETF’s.
Dwersdriever Dwersdriever Ik zit in VanEck Defense en AdvisorShares Vice ETF. Maar weet niet of die beschikbaar zijn in Nederland.
Dwersdriever Het is overigens in Nederland officieel verboden om te beleggen in bedrijven die bijvoorbeeld clusterbommen fabriceren, wist iemand mij vanmorgen te vertellen.
tsjok Dwersdriever Dat geldt alleen voor financiële instellingen (pensioenfondsen, verzekeraars, banken etc). Natuurlijke personen en andere bedrijven mogen het wel.
Drietebuul Flow Traders opent even lekker met een -15%. Volgt heerlijk op die -11% van ASML vorige week.
PolitiekGeaard Drietebuul Flow Traders Zoveel machine learning ontwikkelaars, data scientists en FPGA engineers om die hele markt tot in de nanoseconde in de gaten te houden blijken dan toch niet opgewassen te zijn tot één of andere hoge pief die even de eigen dividend eruit trekt.