• Nieuws
  • Centraal beurs- en economietopic deel 2

Dwersdriever Ik zit in VanEck Defense en AdvisorShares Vice ETF. Maar weet niet of die beschikbaar zijn in Nederland.

Klopkoek Het was namelijk een hele open en neutraal geformuleerde vraag van je.

Het is overigens in Nederland officieel verboden om te beleggen in bedrijven die bijvoorbeeld clusterbommen fabriceren, wist iemand mij vanmorgen te vertellen.

Dwersdriever Dat geldt alleen voor financiële instellingen (pensioenfondsen, verzekeraars, banken etc). Natuurlijke personen en andere bedrijven mogen het wel.

7 days later

Aedifica, niet te vergeten.

Reya Belgische boefjes.
      Valt me trouwens op dat alle privaks een .eu mailadres hebben.

6 months later

Flow Traders opent even lekker met een -15%. Volgt heerlijk op die -11% van ASML vorige week.

Drietebuul Flow Traders

Zoveel machine learning ontwikkelaars, data scientists en FPGA engineers om die hele markt tot in de nanoseconde in de gaten te houden blijken dan toch niet opgewassen te zijn tot één of andere hoge pief die even de eigen dividend eruit trekt.

PolitiekGeaard Eerlijk is eerlijk, Flow is ook niet het type bedrijf voor een stabiel rendement. Je moet dit bedrijf als demper in je portefeuille toevoegen en dan rekenen op meevallers bij volatiliteit, niet saaie couponnetjes knippen. Ik vind dat de markt wel heel negatief kijkt tegen het besluit niet € 0,45 per aandeel uit te keren. Het aandeel noteert 20% lager om iets wat eigenlijk centenwerk is. EPS van 0,30 is een veel groter probleem dan dividend.

GSbrder rekenen op meevallers bij volatiliteit

Daar heb ik het ook voor. Als de rest naar beneden flikkert doet Flow Traders het over het algemeen vrij aardig.

Flow Traders is qua dividend voor mij helemaal geen verkeerde belegging geweest. Zal ook wel weer gaan stijgen.

In één keer bijna 20% eraf moet toch wel binnen zijn gekomen.

10 days later

Fijne ochtend op de beurs :-(

Deze boodschap staat in mijn beleggersapp van ING. Vooral het woord 'paniek' gebruiken in je communicatie. Heel handig.

RAAK NIET IN PANIEK!!1!