Luda Myst Ik eet in principe alles, maar warme ananas is toch wel zo godsonmogelijk goor dat ik er echt een beetje boos om word.
Doedezemaar Tosti/Toast Hawaï is lekker, gegrilde ananas met rum enzo ook, maar (op verzoek) ananas ipv appel in de zuurkoolschotel is verder wel het enige gerecht waar het in mag. Pizza Hawaï zou verboden moeten worden en dat mijn collega ananas in de chili con carne deed kon ik echt niet waarderen.
Myst Pizza Hawaï moet verboden worden, maar bij elke pizzeria kun je pizza's bestellen waar perzik en appel op ligt. Dat is dan toch net zo klachtwaardig?
Doedezemaar Myst net zo smerig, ik snap dat soort fantasiepizza’s gewoon niet, ik heb het gelukkig nog nooit op een kaart zien staan
Dwersdriever Doedezemaar Wat vind je van Pizza Babi Pangang, Pizza Shoarma en Pizza Tandoori Chicken? Geweldige voorbeelden van fusion cooking of onnodige cultural appropriation?
Myst Doedezemaar Een lokaal pizzarestaurant heeft dit pareltje op de kaart: MACEDONIA 14.25 TOMATENSAUS, KAAS, ANANAS, PEER, BANAAN, AARDBEIEN, PERZIK, GORGONZOLA
Eur Dwersdriever De lokale snackbar had altijd de Pizza Shoarma Calzone, dat is echt wel één van de meest fantastische snackervaringen die je zult hebben kan ik je vertellen. Ook de meeste zoute ervaring trouwens, maar dat mag de pret niet drukken.
PolitiekGeaard Pizza in Nederland vind ik sowieso vaak erg matig. Vrijwel alle pizzaria's hier in het oosten zijn ook kebabzaken, en dan gaat het verbieden van een topping ook niet helpen. Laten ze eerst maar eens leren hoe je goed deeg kan maken, hoe je de saus niet gewoon direct uit een potje op de pizza lekt en dat gouda of van die fabriekskaas helemaal niets op een pizza te zoeken heeft. En dan graag ook gewoon ansjovis op voorraad hebben als pizza topping.
Luda Myst Snel even de kaart van mijn favoriete pizzeria's bekeken en dat soort gekkigheid kom ik godzijdank niet tegen. Wel een Hawaï, dus ze spelen met vuur.
PolitiekGeaard Al dit soort pizzeria's menen ook pasta's te moeten leveren. In Enschede bij "Little Dubai" kun je dan ook "Pasta Döner Kip" bestellen. Ik ben altijd nog van plan het een keer te gaan halen 😂
Duke PolitiekGeaard paar jaar terug in België gingen we met vrienden lunchen onderweg. Uit principe bestel ik graag iets waarvan ik niet vooraf weet wat het is. Bij een lokale frituur werd dan ook ‘Grand Bolo’. Wist ik veel dat ik een flink bord spaghetti Bolognese voorgeschoteld kreeg 😄
remlof De beste pizza voor mij is gewoon een pizza prosciutto crudo. Liefst Parma. Met een dunne bodem, niet zo’n centimeters dikke Amerikaanse.
Doedezemaar remlof nou dat. Ik heb ooit toen ik in Italië op een camping werkte 3 maanden lang elke avond pizza gegeten, en altijd lekker simpele pizza’s. Nu hadden we daar ook een uitstekende pizzaolo en toen zijn tijd om was kwam zijn neef en die was minstens zo goed, echte Napolitanen, onverstaanbaar, maar pizza’s bakken konden ze. Voor mij geen zompige pizza’s met dikke bodem en veel te veel beleg
Leandra Ik leef al 2 dagen op Chinese tomatensoep en Wan Tan soep. Dat is het enige waar ik behoefte aan heb als ik ziek ben. Mijn al ruim 2 weken durende verkoudheid heeft er al bonus een voorhoofdsholte ontsteking bijgedaan, dus ik zit aan de soep. Soep en thee zijn wel van die dingen die ik eigenlijk alleen eet/drink als ik ziek ben.
Doedezemaar Leandra beterschap. En chinese tomatensoep vind ik net zo smerig als satestokjes van de chinees. Ik ben geen echte soepfan, mijn echtgenoot wel, dus ik maak het nog wel eens, meestal simpel van gewoon restjes (geroosterde) groentes en soms een aardappelpreisoep of courgettesoep. Ik neem dan een kleine kom, ik vind het erg moeizaam eten, dan ben ik er echt wel klaar mee.
Dwersdriever Leandra Chinese tomatensoep is zo matig, maar ook zo onweerstaanbaar. Je kunt het thuis maken door het goedkoopste pakje poedertomatensoep uit de supermarkt te bereiden en er dan langzaam de goedkoopste appelmoes uit de supermarkt doorheen te roeren tot hij de juiste dikte heeft. Daarna wat lente-ui erop en misschien wat dunne pasta en je bent klaar.
Leandra Doedezemaar Ik ben ook geen soepfan, en zeker geen tomatensoepfan, maar dat is wel echt iets wat ik hebben wil als ik ziek ben.
PolitiekGeaard Duke Had het nog wat van weg of was het meer een veredelde magnetronmaaltijd? 😅 Hier zit een tent die heet 'Pasta & Friet', wat ik maar een raar concept vind. Voorheen zat er een hipster frietzaak waar de receptuur van een kok met een Michelinster kwam, eigenaar is overleden en nu zit er dus dit. Op Thuisbezorgd leveren ze overigens geen friet..
Leandra Dwersdriever Iets wat ik alleen eet als ik ziek ben ga ik niet ook nog eens zelf staan klaarmaken...