remlof

Ja die renners krijgen al genoeg te slikken...

remlof De premier van Frankrijk (Jean Castex, een goede naam voor een wielerploeg uit de jaren tachtig) zat zaterdag bij Prudhomme n de auto en laat zich nu ook opnieuw testen.

Dwersdriever Twee uur lang een halve meter naast Prudhomme, maar wel allebei met een mondkapje. Ben benieuwd.

RIP Bauke. Zonde, die was er zelf van overtuigd nog wel wat plaatsjes te kunnen stijgen.

Ook een van de weinige kanshebbers om namens Nederland nog een etappe te pakken. Zonde inderdaad.

Duke Wel jammer dat het klassement meer vast is komen te liggen. Bernal viel mij toch wel tegen, ik dacht dat hij beter zou zijn. Roglic heeft nu 44 seconden voorsprong op Pogacar en 59 seconden op Bernal, heeft het sterkste team en heeft een van de beste tijdritten van het peloton. Ik zie redelijkerwijs niet hoe de concurrentie dat tij nog gaat keren met zoveel plussen achter de naam van Roglic. Met het wegvallen van Mollema zijn de kansen op Nederlands succes naar mijn idee ook fors geslonken. Het zal toch geen saaie Tour worden? 🤔😉

• Duke replied to this.

Bolkesteijn

Voor het klassement is het inderdaad niet erg enerverend (maar dat is eigenlijk al jaren zo). Maar heb toch al best wat hele leuke ritten gezien.

Duke Er is altijd wel iets te beleven in het wielrennen. 👍🏻 Maar ik had gehoopt op een strijd tussen Roglic en Bernal. Bernal als beste klimmer, Roglic als beste tijdrijder. Een scenario zoals de Tour van 2011 toen Evans in de laatste tijdrit Andy Schleck inpakte.

Sunweb is echt heerlijk om naar te kijken deze tour.

Linus Ik vind Sunweb al een prima ploeg sinds Kittel er reed. Een professionele aanpak en altijd wel een paar aansprekende renners in de ploeg. Ik betrap mij er overigens nog steeds op dat als ik Dumoulin zoek in het peloton dat ik soms naar Sunweb-tricots zit te speuren. 😄

US Postal toestanden nu bij Jumbo Visma

Geloofwaardige ploeg, dat Jumbo Visma.

• Duke replied to this.

Luda

Ach, er zitten nog zat renners wel bij. Het is vooral Bernal die erg matig is.

• Luda replied to this.

Duke

Er blijven nog 4 (?) relevante renners over nadat een halve sprinter een kopbeurtje heeft gepakt. Kan gebeuren.

Luda

Te danken aan de trainingsschema's van Jacq Orie, uiteraard.

Bernal stapt vandaag niet meer op.

• Myst replied to this.

Linus Tsja, die was ook wel een flinke afgang aan het doormaken.

Myst

Inderdaad, heel even dacht ik dat hij na een hele beroerde dag nog wat extra tijd wilde verliezen om mee te mogen in een ontsnapping. Maar zo zag het er eigenlijk ook niet uit gisteren.

• Myst replied to this.

Linus Bijzonder dat iemand die eerst nog wel mee kon komen zo geknakt raakt. Misschien ook wel beter om hem aan de kant te houden, gezien zijn leeftijd. Die kan nog zeker 13 jaar mee op het hoogste niveau, je wilt ook niet dat iemand door zo'n ervaring jarenlang niet kan presteren.