Wielrennen #2
Ik denk dat er in iedere sport wel sprake is van ongeoorloofde middelen. Zelfs bij het marathonschaatsen of het bridgen zou het me niet eens verbazen.
Het is ook lastig oplosbaar. De controle is immers altijd reactief, die lopen altijd achter de feiten aan.
tsjok Wat je zegt, geldt eigenlijk voor iedere duur-, kracht- of explosieve sport. Maar ook voetballers hebben er vaak belang bij snel te herstellen na een wedstrijd, versneld terug te komen van blessures en dergelijke. Dus ik denk dat geen sport op dat vlak zonder problemen zit. Daarmee wil ik overigens absoluut het probleem dat wielrennen had en waarschijnlijk voor een stuk nog steeds heeft, niet minimaliseren.
Het is hier zwaar offtopic (sorry) maar wat is eigenlijk de reden dat voetballers na een wedstrijd altijd drie dagen moeten uitrusten terwijl in zo goed als iedere andere sport dagelijks wedstrijden zijn?
- Edited
Duke Niet alleen voor sporters, maar ook het belang voor clubs en bonden om positieve uitslagen onder de pet te houden. Verder kan een slepende blessure in werkelijkheid een dopingstraf blijken te zijn, zoals in het tennis lang gebruikelijk was.
Ik meende dat de resultaten van de tests rond 9.00 uur naar buiten zouden komen, maar kan er nog niets over vinden. Dat doet vermoeden dat er mogelijk nog hertests aan de gang zijn. Via ITV lekte gisteravond al uit dat Astana en Ineos geen positieve tests hebben.
Meer ploegen schoon, maar nog niets over Jumbo-Visma en Sunweb.
Geen renners positief, wel vier stafleden van vier verschillende ploegen:
Tijdens de testronde op de rustdag in de Tour de France is geen enkele renner die nog in koers is positief getest op het coronavirus. Zodoende kunnen alle ploegen gewoon van start gaan in de tiende etappe van Île d'Oleron naar Île de Ré.
Wel zijn er vier stafleden van vier verschillende ploegen positief getest. Dat heeft echter geen gevolgen voor de koers omdat de regel is dat een ploeg pas bij twee besmettingen uit de Tour wordt gehaald,
janneke141 Maar hebben die ploegen dan nu een "first strike"? Of worden ze pas uit koers gezet als er twee mensen gelijktijdig positief testen?
tsjok Dat weet ik eigenlijk ook niet. Ik neem aan dat er op rustdag 2 nog wel zo'n testsessie doen, maar hoe ze dan tellen weet ik niet.
Het was iets met twee binnen een week geloof ik.
NOS: “Tourbaas Prudhomme test positief op Corona”
remlof De premier van Frankrijk (Jean Castex, een goede naam voor een wielerploeg uit de jaren tachtig) zat zaterdag bij Prudhomme n de auto en laat zich nu ook opnieuw testen.
- Edited
Dwersdriever Twee uur lang een halve meter naast Prudhomme, maar wel allebei met een mondkapje. Ben benieuwd.
RIP Bauke. Zonde, die was er zelf van overtuigd nog wel wat plaatsjes te kunnen stijgen.
Ook een van de weinige kanshebbers om namens Nederland nog een etappe te pakken. Zonde inderdaad.
Leuke finale in deze etappe!