Qua losstaande aflevering was hij geweldig, qua overkoepelend verhaal heb ik wat bedenkingen, maar ik ben niet perse teleurgesteld.
Aan de ene kant deel ik het anti-climax gevoel. We zijn al 8 seizoenen naar dit gevecht toe aan het werken. Dat het met een dolk voorbij is, voelde wat abrupt. Aan de andere kant is er, achteraf gezien, veel foreshadowing geweest over dat Arya uiteindelijk de Night King zou doden. Ik vond het mooi om te beseffen hoe veel er moest gebeuren om voor elkaar te krijgen dat Arya daar zou zijn. Ben wel benieuwd of we nog te horen krijgen wtf Bran aan het doen was, toen hij weg wargde. Of dat hij op dat moment terug in de tijd ging om de boel te manipuleren, of dat hij gewoon besloot te gaan sightseeen na Theon een bedankje toe te werpen.
Brienne en Jaime leven verbazingwekkend genoeg nog, zelfs Greyworm kan misschien toch naar Naarth. Ik was bang voor meer doden. Maar goed, wat niet is, kan nog komen. House Mormont is een waardige dood gestorven, net als Theon en arme Edd.
Waar de fuck waren the knights of the Vale? Die waren toch loyaal aan Sansa? En ik had de halve aflevering geen idee wtf Dany aan het doen was, maar zij blijkbaar ook niet, dus dat scheelt. Wie gaat er in godsnaam met een vliegende draak in een zombie-tsunami parkeren?
Interessante keuze om nog drie afleveringen te wijden aan het gevecht om de troon. Er zullen wat drastische dingen moeten gebeuren, willen ze van Cersei winnen. The Golden Company zal wel van kant wisselen, want met de twaalf man die nog in Winterfell staan, gaan ze het niet redden. Hopelijk vindt dat gevecht iig in daglicht plaats.