- Edited
Dan plemp ik ook maar wat verwachtingen neer, ook al heb ik hele seizoenen niet gekeken.
- Bran gaat in de volgende aflevering Jaime redden door het echte verhaal over Jaime en de Mad King te vertellen. Jaime werd nooit echt geloofd, Bran zal wel worden geloofd.
- - Er gaat ook nog iets groots met Bran gebeuren. Hij weet te veel en hij kan moeilijk vluchten (zeker zonder Hodor). Het zal mij niet verbazen als de Night King hem vermoord tijdens de slag om Winterfell. Want ik gok dat hij Bran graag dood wil hebben.
- - Jaime heeft Cersei voorgoed verlaten, Tyrion niet.... ik denk dat hij Daenerys in de steek laat.
- - Melisandere heeft haar eigen dood aangekondigd, dus die komt nog terug om te sterven. Aangezien ze niet het type is voor een heroïsche dood tijdens een gevecht, gok ik dat haar dood op één of andere manier een ander (waarschijnlijk Jon) gaat helpen om wel de Night King te verslaan. Waarschijnlijk maakt ze een wapen o.i.d.
- - Over wapens gesproken... Arya gaat denk ik iets groots doden met haar nieuwe wapen. Viserion?
- - Jon zal denk ik niet een poging doen om zijn erfdeel op te eisen. Er ontstaat weliswaar spanning tussen hem en Dany, maar voorlopig blijft hun verbond standhouden.
- - Winterfell zal vallen. De hoofdrolspelers trekken zich terug op de Iron Islands (zoals Yara al voorspelde).
- - De crypte onder Winterfell lijkt mij trouwens ook meer dan alleen een coole set. Het zit nu ook prominent in de intro. Geen idee wat daar is... het meest aannemelijk is dat er iets of iemand is begraven die nog een rol gaat spelen.
- - Het seizoen eindigt niet met het verslaan van de white walkers trouwens. Ofwel de mensen verliezen van de ijzige doden. Of de white walkers worden al eerder in het seizoen verslagen en de laatste aflevering gaat over wie er op de troon komt te zitten. Mijn gok is Jon, als regent voor zijn kind met Dany.