• TV
  • Game of Thrones

Tem

Kan je wel lekker binge watchen. ^^

• Tem likes this.

Ik ben de oude afleveringen aan het terugkijken en zit in seizoen 6, maar kon het niet laten om de nieuwe al te kijken. Mooi begin, de hype is aan. Arya's reünies waren mooi. The Hound was blij om haar te zien, Gendry was onder de indruk en Jon kon het niet laten om zwaarden te gaan vergelijken. Schattig. Bran die onder een poort iedereen in de weg zit en een halve dag op Jaime zit te wachten was ook wel mooi. Ik gok dat die ontmoeting voor Jaime zwaarder gaat zijn dan voor Bran en dat het Bran geen flikker meer kan schelen, nu hij als Three-Eyed-Raven en professionele weirdo door het leven gaat. Hopelijk kan Jaime uithuilen op Briennes brede schouders volgende aflevering. Ik wil dat die twee samen eindigen, maar dat zal wel weer niet.

Boekenlezers zijn teleurgesteld in tv-Euron, maar ik vond boeken-Euron veel te over the top. Vind dit wel prima. Uiteindelijk gaat Euron toch niet veel betekenen voor het overkoepelende verhaal.

Het is wel overduidelijk dat Danearys de bad guy gaat zijn. Ze laat al tig seizoenen trekjes van haar vader zien en de scène met Sam maakt duidelijk dat ze haar en Jon tegenover elkaar gaan zetten. Ben benieuwd of bij Jon het kwartje al gevallen is dat hij in z'n tante heeft lopen prikken.

Voorspellingen:

• Wnterfell gaat vallen vanwege een strategisch conflict waarbij Sansa en Dany tegenover elkaar staan en Jon de verkeerde keuze maakt
  • De blik van Bran naar Tyrion was omdat Bran weet dat Tyrion half Targaryen is
  • De draken kiezen voor Jon (en Tyrion?) en Jon vermoordt Dany. Misschien met een dracarys. Zou wel mooi zijn.
  • Sam en Gilly worden lord en lady van Horn Hill en Sam schrijft A song of Ice and Fire
  • Jaime doet een murder-suicide met Cersei
  • Cleganebowl is aan. The Mountain vermoordt The Hound, waarna Arya The Mountain vermoordt
  • Duke replied to this.

Even vraagje tussendoor, hoe kan ik ook alweer de tekst verbergen i.v.m. spoilers?

Tem
    loop je toch minstens een aflevering op me voor 😄

Helsinki De draken kiezen voor Jon (en Tyrion?) en Jon vermoordt Dany. Misschien met een dracarys. Zou wel mooi zijn.

Als ik dit soort tekst lees twijfel ik ook sterk of ik ooit moet beginnen 😄

• Tem replied to this.

Duke

In de eerste aflevering zaten al twee draken. Niet echt een autobiografische serie.

Dan plemp ik ook maar wat verwachtingen neer, ook al heb ik hele seizoenen niet gekeken.

• Bran gaat in de volgende aflevering Jaime redden door het echte verhaal over Jaime en de Mad King te vertellen. Jaime werd nooit echt geloofd, Bran zal wel worden geloofd.
        -
      • Er gaat ook nog iets groots met Bran gebeuren. Hij weet te veel en hij kan moeilijk vluchten (zeker zonder Hodor). Het zal mij niet verbazen als de Night King hem vermoord tijdens de slag om Winterfell. Want ik gok dat hij Bran graag dood wil hebben.
        -
      • Jaime heeft Cersei voorgoed verlaten, Tyrion niet.... ik denk dat hij Daenerys in de steek laat.

-
      • Melisandere heeft haar eigen dood aangekondigd, dus die komt nog terug om te sterven. Aangezien ze niet het type is voor een heroïsche dood tijdens een gevecht, gok ik dat haar dood op één of andere manier een ander (waarschijnlijk Jon) gaat helpen om wel de Night King te verslaan. Waarschijnlijk maakt ze een wapen o.i.d.
        -
      • Over wapens gesproken... Arya gaat denk ik iets groots doden met haar nieuwe wapen. Viserion?
        -
      • Jon zal denk ik niet een poging doen om zijn erfdeel op te eisen. Er ontstaat weliswaar spanning tussen hem en Dany, maar voorlopig blijft hun verbond standhouden.
        -
      • Winterfell zal vallen. De hoofdrolspelers trekken zich terug op de Iron Islands (zoals Yara al voorspelde).

-
      • De crypte onder Winterfell lijkt mij trouwens ook meer dan alleen een coole set. Het zit nu ook prominent in de intro. Geen idee wat daar is... het meest aannemelijk is dat er iets of iemand is begraven die nog een rol gaat spelen.
        -
      • Het seizoen eindigt niet met het verslaan van de white walkers trouwens. Ofwel de mensen verliezen van de ijzige doden. Of de white walkers worden al eerder in het seizoen verslagen en de laatste aflevering gaat over wie er op de troon komt te zitten. Mijn gok is Jon, als regent voor zijn kind met Dany.

Linus Melisandere heeft haar eigen dood aangekondigd, dus die komt nog terug om te sterven.

Ze heeft ook tegen Arya gezegd dat ze elkaar nog gaan ontmoeten. Vraag me af of ze dat tactisch vergeten of dat het daadwerkelijk terug komt.

Helsinki

Als ze naar Winterfell komt om haar laatste magische kunstje te flikken, dan kan ze toch eerst Arya nog ontmoeten? Ik denk dat ze dat wel gaan doen op die manier.

Linus Absoluut. Ik bedoelde het meer aanvullend, beide dingen hoeven elkaar niet uit te sluiten.

Net de hold the door-scène gezien, die blijft toch wel treurig hoor 🙁.

Kom er net achter dat ik i.p.v. deel 1 van seizoen 1 het eerste deel van seizoen 8 heb zitten kijken door die gare Ziggo app....
            Wel deel 2 tm 5 van seizoen 1 inmiddels gezien. Vond het al zo'n raar begin 😅 Naja, deel 1 van seizoen 1 vanavond dan nog maar even kijken, haha.

Tem

😃 En GOT (met z'n grote cast en vele locaties) is al zo verwarrend als je voor het eerst begint....

• Tem replied to this.

Linus

Zeg dat, ik dacht dat de eerste aflevering een soort vooruitblik was en dan de rest van het seizoen alles duidelijk zou worden :') Vond het al zo knap dat ze voor Arya acteurs hadden gevonden die zoveel op elkaar lijken terwijl er toch wat jaren verschil in zit. 😂

Tem Whehe, je hebt jezelf 8 seizoenen vooruit gespoilerd. Wel een goed teken dat je het wilde blijven kijken, want kan me voorstellen dat er geen touw aan vast te knopen was.

• Tem replied to this.

Helsinki

Bij aflevering 3 kon ik wel wat verbanden leggen maar vond het inderdaad wel verwarrend 😂

Maar goed, wanneer ik eindelijk bij seizoen 8 ben zal ik het meeste van de eerste aflevering wel weer vergeten zijn 😋 ik vind het wel vermakelijk allemaal 👍🏻

Wat een opbouw. Wat een spanning.

Deze aflevering voelde als een deel twee van die van vorige week. Zeer goede tv hoor, maar kom nu maar door met de ontknoping.

Maisie Williams naakt was een prettige verrassing.

Om heel eerlijk te zijn, was ik wel blij met deze twee (relatief rustige) afleveringen. Aflevering drie zal (volgens de makers) het langste gevecht op film ooit worden. En mijn gok is dat er heel veel gaan sneuvelen, ze komen niet weg met slechts een hoopje figuranten en één of twee minder belangrijke personages laten sneuvelen. Dan is het fijn als er nog even lucht in het seizoen zit en tijd om bepaalde personages een waardig einde geven. (Ik vrees na aflevering twee wel serieus voor onze gloednieuwe ridder.)

Verder wil ik Jon feliciteren met z'n beroerde timing. En kan ik niet erg onder de indruk zijn van het plan om ouderen, vrouwen en kinderen in een graftombe vol dode Starks onder te brengen voor hun veiligheid terwijl ze gaan vechten tegen figuren met de macht om de doden te animeren. Dat kan alleen maar heel erg fout gaan.

Linus En kan ik niet erg onder de indruk zijn van het plan om ouderen, vrouwen en kinderen in een graftombe vol dode Starks onder te brengen voor hun veiligheid terwijl ze gaan vechten tegen figuren met de macht om de doden te animeren.

Oh kut daar had ik niet over na gedacht :')

Ten aanzien van de casualty rate van volgende aflevering: Grey worm, The Hound, Thormund, Brienne, Beric, Lyanna Mormont, The Onion Knight en Theon kun je denk ik wel gedag zeggen. En waarschijnlijk ook nog wel een main character of twee.

tsjok

Yep, die staan ook hoog op mijn lijstje. Ik gok ook nog op Melisandere. Die komt vast opdagen tijdens de veldslag (om te sterven). En nog één van de Starks, ik kan mij bijna niet voorstellen dat ze het alle vier overleven. Bran lijkt dan het meest voor de hand liggen. Ik ben trouwens ook niet overtuigd van de overlevingskansen voor Jorah en Jaime.

Het lijstje met (zekere) overlevers is een stuk korter. :') Ik zou heel verbaasd zijn als ze één (of meerdere) van de volgende personages (permanent) om zeep helpen: Jon, Sam, Sansa en Tyrion. Arya zou mij ook verbazen, die is nog niet klaar met haar lijstje.

Over Dany twijfel ik nog. Op zich denk ik dat ze het wel haalt, maar ik sluit niet uit dat ze haar laten sterven. Er is genoeg twijfel over haar stijl als leider, lang niet iedereen heeft zin om haar te volgen en nu ze niet meer de belangrijkste erfgenaam van het huis Targaryen is... het zou wel de twist van de serie zijn om haar hier te laten sterven.

Linus Jorah lijkt me ook een grote kanshebber om te sterven. Jaimie en Tyrion moeten nog met hun zus afrekenen (of anders gedood worden door Bronn) dus die redden het wel.

Over Dany... het zou me ook niet verbazen als het op het slagveld tot een confrontatie tussen Dany en Jon komt.