Ik ben de oude afleveringen aan het terugkijken en zit in seizoen 6, maar kon het niet laten om de nieuwe al te kijken. Mooi begin, de hype is aan. Arya's reünies waren mooi. The Hound was blij om haar te zien, Gendry was onder de indruk en Jon kon het niet laten om zwaarden te gaan vergelijken. Schattig. Bran die onder een poort iedereen in de weg zit en een halve dag op Jaime zit te wachten was ook wel mooi. Ik gok dat die ontmoeting voor Jaime zwaarder gaat zijn dan voor Bran en dat het Bran geen flikker meer kan schelen, nu hij als Three-Eyed-Raven en professionele weirdo door het leven gaat. Hopelijk kan Jaime uithuilen op Briennes brede schouders volgende aflevering. Ik wil dat die twee samen eindigen, maar dat zal wel weer niet.
Boekenlezers zijn teleurgesteld in tv-Euron, maar ik vond boeken-Euron veel te over the top. Vind dit wel prima. Uiteindelijk gaat Euron toch niet veel betekenen voor het overkoepelende verhaal.
Het is wel overduidelijk dat Danearys de bad guy gaat zijn. Ze laat al tig seizoenen trekjes van haar vader zien en de scène met Sam maakt duidelijk dat ze haar en Jon tegenover elkaar gaan zetten. Ben benieuwd of bij Jon het kwartje al gevallen is dat hij in z'n tante heeft lopen prikken.
Voorspellingen:
- Wnterfell gaat vallen vanwege een strategisch conflict waarbij Sansa en Dany tegenover elkaar staan en Jon de verkeerde keuze maakt
- De blik van Bran naar Tyrion was omdat Bran weet dat Tyrion half Targaryen is
- De draken kiezen voor Jon (en Tyrion?) en Jon vermoordt Dany. Misschien met een dracarys. Zou wel mooi zijn.
- Sam en Gilly worden lord en lady van Horn Hill en Sam schrijft A song of Ice and Fire
- Jaime doet een murder-suicide met Cersei
- Cleganebowl is aan. The Mountain vermoordt The Hound, waarna Arya The Mountain vermoordt