Ik ben één van de weinigen die The Witcher 3 niet zo boeiend vond, volgens mij. Vooropgesteld, het is een technisch hoogstandje en de wijze van verhalen vertellen heeft de lat een stuk hoger gelegd. Maar de wereld van The Witcher is weinig gevarieerd, pas op Skellige wordt het een beetje anders, verder zijn het vooral velden en bossen en dorpjes vol met boerenkinkels. Daarnaast kan ik er slecht tegen als er een hele stad wordt gebouwd, maar 95% is decor. Dan heb ik liever The Elder Scrolls waar elke deur open kan en elke NPC een naam en een verhaal heeft.
En Geralt vind ik één van de meest eendimensionale karakters ooit, met z'n stem van een staalborstel en z'n eeuwig gekwelde ondertoon. Kan me het verhaal niet zo goed meer herinneren en dan komt omdat het totaal niet memorabel is. Zal ook met de boeken te maken hebben gehad. Heb er wat van gelezen maar ik vind de schrijfstijl nogal Tolkien-esque. Wollig, niet doorheen te komen en uiteindelijk wordt er helemaal niet zo'n interessant verhaal verteld. Dat de schrijver er prijzen mee heeft gewonnen vind ik bijzonder. Er zijn talloze betere fantasyverhalen.
Wat betreft gamedesign heeft het de andere gamestudios hopelijk aangespoord om ook een tandje bij te zetten. Dat is wel nodig. Op een nieuwe game in de wereld van The Witcher zit ik niet heel erg te wachten. De wereld van die game is gewoon niet erg boeiend. Wat dat betreft heb ik meer zin in Cyberpunk 2077 van dezelfde studio. Dat is gebaseerd op bronmateriaal wat van zichzelf al 1000 keer interessanter is.