Nou, ik heb weinig daglicht gezien de afgelopen twee weken. Met wat vrienden een co-op game gestart, en daar zijn we inmiddels een uur of 15 in kwijt, en we zitten NOG STEEDS in act één (van de drie).
Mijn meest recente build is een (chronisch naakte) dwerg-berserker. Zo dom als een stuk hout, maar een grote bonk spieren. Het is mooi om te zien hoe interactief de wereld is wanneer alles (en iedereen!) in je omgeving als wapen gebruikt kan worden. Is een van je vrienden die met dieren kan praten druk bezig een schaap te overtuigen de weg vrij te maken zodat we de brug over kunnen? Bing Bong heeft geen tijd voor die onzin: hoppatee, daar vliegt het schaap het ravijn in. Tovenaar met een grote bek? Die kan zijn eigen kristallen bol koppen. Goblin-nederzetting in de weg? Sla ze allemaal dood met de verminkte lijken van hun eigen kinderen.
Het loont ook erg om de omgevingen goed te bestuderen (of een karakter te hebben dat dat goed kan). Zeker op de hoogste moeilijkheidsgraad kan een neerstortende kroonluchter, een omvallend standbeeld of het elektrificeren van een stukje water net de doorslag geven in een moeilijk gevecht.
De ontwikkelaars hebben met zoveel mogelijke (en onwaarschijnlijke) combinaties van gebeurtenissen rekening moeten houden bij het uitschrijven van dialogen en het opnemen van de audio. Tot nu toe heb ik slechts één inconsistentie kunnen vinden, waarin een karakter niet reageerde zoals je zou mogen verwachten. Mogelijke (milde) spoiler, dus onder spoilertag.
We kwamen een karakter tegen dat op vampierenjacht was. Toevallig had Bing Bong het lijk van de betreffende vampier bij zich. In het dialogenscherm was geen mogelijkheid om dat te benoemen. Maar ook het gesprek verlaten, en het lijk voor de vampierenjager plaatsen en het gesprek weer hervatten werkte niet. Zag er nogal knullig uit om dan te zien hoe de vampierenjager vertelt hoe gevaarlijk zijn doelwit wel niet is terwijl hij bijna over diens lijk loopt.
!<