LuisInPels Fijn dat het lekker gaat! ? Wij zijn verhuisd inmiddels en nieuwe routes aan het ontdekken, wat nogal moeizaam gaat zo 's avonds na het werk in het donker :X En damn, wat is het heuvelachtig ? Maar, de 3 keer in de week zit er weer goed.
Tem LuisInPels Chill dat je wel lekker op de 3x per week zit. Ik merk dat ik soms nog wel wat aan het worstelen ben met mijn ademhaling maar dat gaat ook steeds beter. Heb jij nog aandacht besteed aan je looptechniek trouwens? Het wordt hier aardig koud maar ga toch die lange loop in korte broek doen, merk dat ik dat gewoon veel prettiger vind en na 10 min heb ik het sowieso niet koud meer.
Tem Luda Deze : https://www.perrysport.nl/product/zwart-inq-walker-woven-hardloopbroek-zwart-heren/1072417_perrysport/ Ik ben nogal lang (> 2 meter) en de meeste merken zijn daardoor gewoon te kort. INQ is wat dat betreft wel oke. Daarnaast heb ik ook wel tights maar daar ben ik geestelijk nog niet aan toe. Onder mijn korte broek heb ik wel een korte tight voor mijn bovenbenen.
Luda Tem Niks mis met tights, dat loopt oneindig veel relaxter dan een normale trainingsbroek. Ik loop er zelf altijd in.
Tem ?? Loopt inderdaad oneindig veel beter dan zo’n trainingsbroek. Vanaf nu mister tightypants als het onder de 5 graden is. Lekker loopje trouwens 8,7 Km met 5,58m/km
Tem Was lekker op weg een tijdje. 3x per week hardlopen met twee korte loopjes en in het weekend een lange loop (>10km) , gemiddeld tussen de 23 en 25 km per week. Twee weken geleden kreeg ik wat last van mijn rechterknie en vorige week de dag na het lopen was heel mijn knie dik en stijf. Knieholte voelt ook niet lekker als ik mijn knie buig zit er een flinke vochtbobbel aan de buitenkant.... 🙁 SAD!!! Afspraak gemaakt bij de fysio om te kijken wat er is, hopelijk niets met m'n meniscus ofzo en dat het alleen overbelast is maar voelt niet prettig en baal er wel flink van. Voorlopig maar ff rust houden.
Luda Tem Klinkt een beetje als een lopersknie, dus dan valt het met de meniscus hopelijk wel mee. Wel een vervelende blessure, gaat je sowieso wel wat tijd kosten.
Helsinki Tem Ai, vervelend, hopelijk valt het mee en ben je er niet al te lang uit. Ik ben vanochtend na tíjden weer begonnen met C25K. Een paar jaar geleden liep ik 3x per week maar tijdens het opbouwen naar de 10K m'n enkelbanden gescheurd, daarna nooit echt meer opgepakt. Ik wil eind volgend jaar een halve marathon lopen, dus werk aan de winkel.
Luda Tem Nee, ik zit zodra het lekker weer is eigenlijk alleen nog maar op de fiets. Meestal begin ik weer met lopen als ik ook weer begin met voetballen, maar ik twijfel of ik niet gewoon iets anders ernaast moet gaan doen komend jaar. Ik heb ook veel last van blessures en pijntjes bij het hardlopen, dat wordt wel behoorlijk irritant.
Tem Helsinki Oh nice, ik ben vorig jaar in de lente begonnen met hardlopen en heb toen ook zo'n app gebruikt om naar de 5K te lopen. Afgelopen april heb ik de 10k met de marathon van Rotterdam gelopen en was nu bezig met de training voor de bruggenloop in december van 15k. Hopelijk gooit dit geen roet in het eten. Ik vind lopen echt heerlijk maar mijn gestel lijkt niet ideaal ervoor te zijn. Welke halve marathon wil je gaan lopen?
Tem Luda Ja, ik zit ook nog te twijfelen. Ik vind het een heerlijke sport maar ik heb net als jij best veel last van blessures dus misschien ook een alternatief zoeken maar weet nog niet goed wat. Het moet voor mij laagdrempelig zijn anders gaat het niet werken.
Helsinki Tem Ah dan heb je flink doorgepakt, lekker bezig. Dan is het wel extra zuur om stil te liggen, ja. Misschien heeft de fysio nog tips om je blessuregevoeligheid wat te verminderen. Ik heb hypermobiele gewrichten, dus ik moet hardlopen combineren met krachttraining zodat m'n spieren de klappen opvangen, anders is het een no-go. M'n knieën klappen nog wel eens de verkeerde kant op, niet ideaal :'). Ik hoop in april ook de 10k in Rotterdam te kunnen lopen, een halve is dan denk ik nog niet haalbaar. In november is de marathon in Istanbul, die staat al heel lang op m'n to-do-list, dus dat is het doel.
Luda Tem Laagdrempelig qua kosten of qua tijdsinvestering? Ik zit te kijken naar zwemmen, dat deed ik vroeger ook veel. Snelle speedo, brilletje erop en je kan van start. Wat dat betreft zit je met fietsen al een stuk minder goed.
Tem Helsinki Een vriendje van mijn zoon heeft ook hypermobiliteit, best wel iets om goed rekening mee te houden inderdaad. Wel chill om die van Istanbul te gaan lopen. Wel een mooie belevenis denk ik 🙂 Ik ga naar een sportfysio als ik terug ben van vakantie en die doet dan ook een loopanalyse dus inderdaad hoop ik op wat tips en begeleiding in mijn looptechniek om zo de blessures te minimaliseren.
Tem Luda Meer dat ik er niet allemaal fratsen voor moet uithalen. Zwemmen moet ik dan weer op de fiets naar het van Maanenbad en in zo'n hokje mijn ballenknijper aantrekken en dan filezwemmen. Dat ga ik niet lang leuk vinden. Met hardlopen doe ik thuis mijn sportpakje aan en gaan. Dat vind ik ideaal. Sportschool vind ik wat saai en wil liever wat in de buitenlucht doen. Maar goed, dat ei moet nog worden uitgebroed.
Helsinki Tem Inderdaad, kan ik lekker interessant doen dat ik van het ene continent naar het andere heb gelopen. Sportfysio is wel een goed idee inderdaad. Anders is zwemmen toch de minst blessuregevoelige manier van bewegen. Heb ik ook een tijdje gedaan, maar nu geen fatsoenlijk zwembad in de buurt. Er wordt er eentje gebouwd op een paar honderd meter afstand, dus volgend jaar wordt dat wel fijn.