Eur Mjah, wat zijn 'malafide organisaties', dit soort partijen krijgt gewoon een vergunning van de ACM, dus het lijkt me niet zo gek dat men er op vertrouwt dat het wel snor zit.
Het lijkt me verder allemaal prima geregeld om de leveringszekerheid te garanderen, maar het is natuurlijk raar dat je geen keuze hebt en verplicht bij een andere leverancier terecht komt, had dan op z'n minst de mogelijkheid gegeven per 1/11 zelf een ander te kiezen en bij geen actie naar Eneco te gaan.
Nogmaals, ik slaap er geen minuut minder om en eet er zeker geen frikandel minder van, maar het is natuurlijk wel zuur voor de mensen aan de onderkant van de samenleving. Dat zijn de mensen die waarschijnlijk regelmatig te horen krijgen van allerhande budgetcoaches en programma's als Radar dat je ieder jaar moet overstappen, want welkomstbonus en lage prijzen. Die kunnen nu naar hun voorschotten én bonus fluiten, en zitten dus vast aan een veel duurder contract.
Kan je wel heel snel de 'ja eigen schuld hoor!'-kaart trekken, maar dat lijkt me ook wat makkelijk, alhoewel je natuurlijk kan beargumenteren dat je als consument altijd enige due diligence moet doen voor je langlopende contracten met een bepaalde partij aangaat.