trein janneke141 Het ding heet nu de “maatschappelijke diensttijd”, het programma is er nogal ambigu over of dat verplicht moet worden (hetgeen overigens juridisch buitengewoon ingewikkeld is).
janneke141 trein (hetgeen overigens juridisch buitengewoon ingewikkeld is). Ja, dat lijkt mij ook, want het een ooit als verplicht voorgestelde zorg-diensttijd komt volgens mij gewoon neer op dwangarbeid Maar daarnaast sluit het volgens mij als oplossing helemaal niet aan bij het gestelde probleem.
GSbrder PolitiekGeaard Over het algemeen zijn voormalig grootste partijen niet heel goed in het spelen van de kleinste partij. Andere kant op ook, waarschijnlijk, moet nog zien hoe coalitiegezind GroenLinks is.
GSbrder Duke Als ze medeverantwoordelijkheid moeten dragen voor definitieve afschaffing hra, dan is drug best pijnlijk.
Duke GSbrder Tja, we gaan het zien. Ik acht de kans op de VVD wel in de volgende regering kleiner dan niet.
remlof GSbrder CDA stopt met wiet. Dat is dan weer jammer, maar het lijkt me ook geen breekpunt voor ze, dus als GLPvdA effe doorduwt...
trein https://nos.nl/artikel/2579920-kabinet-zoekt-uitweg-crisis-hulp-van-oppositie-of-tjeenk-willink-bellen Ondertussen is de chaos compleet. Een motie van wantrouwen dreigt. Het schijnt dat Herman Tjeenk Willink mogelijk zijn pensioen moet onderbreken om de meubelen te redden. Arme man.
trein Sloggi D66, GroenLinks en de SP meldt de krant: https://www.tubantia.nl/politiek/oppositie-denkt-na-over-vervanging-van-laatste-resten-kabinet-schoof~ab5dcb6a/ Waarmee ze zich overigens geen haar beter tonen dan dit zooitje. Je kunt dit doen, maar alleen als je een door een meerderheid gedragen plan hebt over hoe het nu verder moet. Een kale MvW op dit moment is politiek vandalisme van de bovenste plank.
Linus Tjeenk Willink past wel in het patroon. Schoof is vandaag ook al naar de koning gehobbeld. Hij mag blij zijn dat hij Beatrix niet treft, denk ik.
Sloggi Linus Ik heb een gezonde hekel aan het koningshuis maar ik zou het wel kunnen waarderen als Wim nu een nieuwe (in)formateur aanstelt om een kabinet van nationale eenheid in elkaar te knutselen. Dan mag iedereen mooi kleur bekennen.
Linus Ik vermoed dat de druk nog niet zo hoog is opgelopen dat ons staatshoofd zijn vingers gaat branden aan zoiets in verkiezingstijd.