Ik vind dit soort GGZ-partijtjes vaak wel grappige ideeën hebben. Hoe zo iemand dan compleet anders in de wereld staat. Dit is het tweede standpunt uit het partijprogramma:
Het prachtige, blauwe tropische zeewater naar de Nederlandse grachten brengen, met als doel een overdekt aquarium te creëren, dat wemelt van de kleurrijke vissen, die ook naar Nederland zullen worden gehaald.
Schitterend toch? Liep door de stad en dacht "verdomme, waarom hebben ze in tropische regionen van die mooie vissen in het water, en hier enkel omafietsen?". Maar verder: een totaal mysterie. Denkt 'ie dat het water wezenlijk anders is dan het water hier? Als je in Kaapverdië maar gnenoeg emmertjes vult met zeewater en dat hier in de grachten gooit dat
het dan blauwer wordt en geschikt wordt voor tropische vissen?
We zouden een glazen bol op een hoogte van drie à vier meter boven het kanaal kunnen hangen en daar het zeewater en de vissen in doen. Dit zou de bezoekers een uitstekend zicht bieden op de vissen. [...] Door dit plan zullen alle hotels in Nederland al snel volgeboekt zijn. Ook zal er behoefte ontstaan aan extra kamers, die door de plaatselijke bevolking kunnen worden verhuurd. En laten we de toename van bars en cafés in Nederland niet vergeten.
Maar er ligt ook een solide plan klaar voor de aanpak van wereldproblemen:
Er moet heel snel geld op tafel komen. Om de problemen in de wereld op te lossen, moeten de wereldleiders heel snel, zonder tijd te verliezen, iedere maand 9.000 miljard euro naar Den Haag sturen. Geen cent minder dan dit bedrag en dit geld willen wij niet één keer of voor een paar jaar hebben, nee, wij Nederlanders willen dit geld iedere maand overhandigd krijgen, tot aan het einde der wereld, om de armoede op te lossen. Heel binnenkort ben ik de baas van Nederlandse overheid en in de eerste maand van mijn aantreden als premier wil ik dit bedrag in de eerste maand op de Nederlandse bank hebben.
Hoppa.