- Edited
janneke141 Dat kan NSC dus echt niet maken, dat gaat tegen alles in waar ze voor staan.
Maar jij ziet de VVD er dus voor aan om als kabinet door te gaan met een parlement dat ze heeft weggestemd?
janneke141 Dat kan NSC dus echt niet maken, dat gaat tegen alles in waar ze voor staan.
Maar jij ziet de VVD er dus voor aan om als kabinet door te gaan met een parlement dat ze heeft weggestemd?
remlof Het is aan het kabinet iets met een motie te doen of niet, niet aan de Kamer. En het staatsrecht zegt dat een aangenomen MvW betekent dat de premier de koning vraagt het kabinet ontslag te verlenen.
Maar ja, wat als een kabinet zegt: we blijven zitten? Komt dan de politie om de Trêveszaal leeg te vegen?
Dat is allemaal theorie. Het is in de (naoorlogse) parlementaire geschiedenis nog nooit voorgekomen dat een MvW een meerderheid heeft gehaald. Zover komt het niet, want dan is binnenskamers al lang geconcludeerd dat de coalitie uit elkaar is gevallen en trekt het kabinet z'n conclusies.
Ik vind dat remlof de boel hier wel aardig jinxt, op dit tempo gaan we de volgende prinsjesdag wel halen.
PolitiekGeaard Ik heb in de poule op m’n werk ingezet op “voor 1 november”.
remlof Geen jaartal erbij zeker?
PolitiekGeaard Je moeder.
janneke141 Ik was tussen 7 en 9 even afwezig, korte samenvatting?
tsjok Ik maakte bij de buren de vergelijking met paintballen op een vrijgezellenfeest: één persoon krijgt een konijnenpak aan en dan gaat iedereen erop schieten.
Vroonhoven moest verdedigen wat (zeker voor NSC) niet te verdedigen viel en ze deed dat op de slechtst denkbare manier. De oppositie-sprekers kwamen één voor één rustig op van Vroonhoven schieten, en als antwoord was ze óf aan het hakkelen, of op het hysterische af boos aan het terugschreeuwen. Ze gaf in elk geval op geen enkele vraag een antwoord. Ondertussen zeker tien keer gecorrigeerd door Bosma omdat het woord aan de interruptiemicrofoon was. Oh, en niemand van de coalitie schoot haar ook maar enigszins te hulp.
Geef het een week, en die zit samen met Pieter te burnouten.
Nou, dit begint al goed.
Hahaha, dit komt niet meer goed.
janneke141 Waar is Pieter, voorvechter van het informatierecht van de Kamer, als je hem nodig hebt.
Hahaha, het kabinet heeft, uren te laat, zwartgelakte stukken naar het parlement gestuurd
De stukken zijn binnen!
De Ruttedoctrine is dood, leve de Schoofdoctrine.