Duke janneke141 Ze gaan vermoedelijk gewoon akkoord en de partij desintegreert weer een beetje. Maar ze zijn nu zo ver gegaan dat ze er echt niet mee kappen.
remlof janneke141 Er komt morgen een motie van wantrouwen voor dit kabinet en het zou met niet verbazen als veel NSC-kamerleden die gaan steunen.
remlof En morgen krijg je precies hetzelfde met Schoof, daar blijft ook niets van over. Ik dacht nog dat ik overdreef met dat dit kabinet deze ABP niet zou overleven maar ik zie de kans nu met de minuut toenemen.
Sloggi Oei, NSC wil het noodrecht inzetten maar kan niet definiëren wanneer de ‘noodsituatie’ ten einde is. Toch fascinerend hoe snel deze partijen de democratie proberen af te breken.
janneke141 Sloggi Yesilgöz kon het ook niet. De strekking van haar verhaal was dat het besluit om de crisis af te roepen uit het regeerakkoord kwam en het kabinet nu aan het verzinnen wat daar dan de motivatie voor zou moeten zijn.
Sloggi remlof Welke coalitiepartij gaat dat doen dan? Overigens is er nog nooit een kabinet in de Kamer gevallen.
remlof janneke141 Die zagen het sowieso al niet erg zitten en gaan deze keiharde kritiek echt wel ter harte nemen.
remlof Sloggi Motie van wantrouwen met steun van een meerderheid van de Tweede Kamer is genoeg om een kabinet ten val te brengen.